När ställer ni krav på en relation?

kossankaj

Trådstartare
När börjar ni ställa krav på att göra ett förhållande officiellt ?efter visst antal månader, känslor , umgänge ?
Jag har träffat en kille sen i somras som jag har det superbra med, men han tar sån himla tid på sig med allting.
Han har inte haft någon lång relation innan och har träffat fel tjejer , som inte varit så snälla alls.

Han säger att han aldrig lagt så mycket tid på någon tjej innan som han gör med mig, vi pratar flera timmar varenda dag, han har köpt presenter åt mig ihop med sina kompisar, de vet om mig, han köpte en julklapp åt mig för flera veckor sen,han planerar hela tiden framåt , och behandlar mig så bra hela tiden, vi har det alltid bra när vi umgås och kan prata om allting och han är bonde och jag är häst och hundtjej.
Han jobbar mycket och jag är självständig.
Han är liksom allt jag någonsin letat efter.

Men han vil inte säga /bekräfta att vi är tillsammans och han kan eller vill inte säga att han är kär, han kan bara säga att han tycker om mig och vi träffas.
Och han säger mig kommer du inte förlora och att han saknar mig , och hela tiden kollar efter sms från mig och alla dessa tecken på att han faktiskt är vad jag skulle kalla kär...
Skulle ni ha tålamod och vänta ut honom eller ställa krav direkt, hur skulle ni ha gjort?

Dagens fjortistråd, men intressant med svar:)

Vad är det för krav du ska ställa menar du, säg att du är kär i mig annars går jag?
Det är väll en fråga du måste ställa dig själv, hur viktigt är det för dig att han säger de orden. Om han inte säger dem vad ska du göra då.
Du har ju bara två val, acceptera läget som det är eller gå.

Jag fattar inte vad det är för krav du ska ställa. Allt låter ju perfekt - räcker det inte som det är? Sen i somras är faktiskt inte så lång tid, dessutom finns det gott om människor som aldrig kan säga orden utan bara visa vad de känner. Är du nöjd med allt annat,så släpp kravet.

Jaaa.....skulle det fattas något i en relation som jag kände att jag behövde, oavsett om det var ord, handling, nån känsla el annat så hade jag sett relationen som fattig/otillfredställande och gått om jag började bli frustrerad.
Jag hade inte krävt något.
Tror inte på krav. Måste man kräva saker av varandra tror jag inte relationen är rätt eller är i olika faser.

Jag är lite osäker på vad du menar? Han är öppen med att han träffar dig inför sina vänner, men det räcker inte för att han verbalt inte vill säga att ni är ett par? Svarar han alltså nej på en direkt fråga om han anser att ni är ett par? Vad säger han själv att han vill med er relation?

För min del är det viktiga vad han visar mig, inte exakt vilka ord han använder. Det där med ord betyder väldigt olika för olika människor, och ser ingen poäng med att kräva att han använder mina ord för att beskriva sina känslor och vår relation. Det viktiga är att jag begriper vad han menar, då är jag nöjd.

Ja ni har rätt, jag är lite larvig nu, är det där att jag il höra att han är MIN kille!!
Men det kommer väl med tiden, de är ju faktiskt inte så lång tid vi träffats än som ni säger.

Jag är lite osäker på vad du menar? Han är öppen med att han träffar dig inför sina vänner, men det räcker inte för att han verbalt inte vill säga att ni är ett par? Svarar han alltså nej på en direkt fråga om han anser att ni är ett par? Vad säger han själv att han vill med er relation?

För min del är det viktiga vad han visar mig, inte exakt vilka ord han använder. Det där med ord betyder väldigt olika för olika människor, och ser ingen poäng med att kräva att han använder mina ord för att beskriva sina känslor och vår relation. Det viktiga är att jag begriper vad han menar, då är jag nöjd.

Han är ganska luddig i sina svar, men säger ungefär att ja men sånt där tar lite tid för mg, men du är nära hela tiden, men han behöver tid, sen frågar han om jag kommer fortsätta vara snäll eller om jag kommer bli elak med tiden..

Det jag skulle kunna göra i ett sådant läge är att diskutera igenom huruvida det är ok att ragga på/ligga med andra osv. Har ni bara klart vad för "regler" ni har för relationen så spelar det väl sedan mindre roll om han säger att han är kär eller om ni har ett "officiellt" förhållande eller inte.

Han är ganska luddig i sina svar, men säger ungefär att ja men sånt där tar lite tid för mg, men du är nära hela tiden, men han behöver tid, sen frågar han om jag kommer fortsätta vara snäll eller om jag kommer bli elak med tiden..
Han frågar om du kommer bli elak med tiden? Hur gammal är han, 5?

Från ett personligt perspektiv så har jag inget emot att folk tar tid på sig. Däremot vill jag inte ha en massa velande fram och tillbaka. Velas det för mycket så blir jag till slut sån att jag mer eller mindre bara säger att antingen får du bestämma dig hur du vill ha det, eller så får det vara. Man orkar inte hålla på och dalta i evigheter med en person som inte kan bestämma sig när man själv vet vart man står.

När börjar ni ställa krav på att göra ett förhållande officiellt ?efter visst antal månader, känslor , umgänge ?
Jag har träffat en kille sen i somras som jag har det superbra med, men han tar sån himla tid på sig med allting.
Han har inte haft någon lång relation innan och har träffat fel tjejer , som inte varit så snälla alls.

Han säger att han aldrig lagt så mycket tid på någon tjej innan som han gör med mig, vi pratar flera timmar varenda dag, han har köpt presenter åt mig ihop med sina kompisar, de vet om mig, han köpte en julklapp åt mig för flera veckor sen,han planerar hela tiden framåt , och behandlar mig så bra hela tiden, vi har det alltid bra när vi umgås och kan prata om allting och han är bonde och jag är häst och hundtjej.
Han jobbar mycket och jag är självständig.
Han är liksom allt jag någonsin letat efter.

Men han vil inte säga /bekräfta att vi är tillsammans och han kan eller vill inte säga att han är kär, han kan bara säga att han tycker om mig och vi träffas.
Och han säger mig kommer du inte förlora och att han saknar mig , och hela tiden kollar efter sms från mig och alla dessa tecken på att han faktiskt är vad jag skulle kalla kär...
Skulle ni ha tålamod och vänta ut honom eller ställa krav direkt, hur skulle ni ha gjort?

Dagens fjortistråd, men intressant med svar:)

Krav tycker jag du inte ska ställa. Acceptera att han inte är kär eller dra, känner jag.

Jag har också haft lite trögstartade relationer och inga av dom har lett till nåt seriöst. Nuvarande gick det snabbt med. Blev officiellt tillsammans med efter två veckor, flyttade ihop efter 1månad (inna de hade han varit på utbildning i veckorna på annat ort), förlovade 3 månader efter vi blev tillsammans. Blev gravida 5 månader efter och gifte oss 6 månader efter vi blev tillsammans. 10 månader efter köpte vi lägenhet tillsammans. Nu har det gått 1 år och 8 månader och vi har ett barn, väntar vårt andra, har köpt villa tillsammans, har massa bilar, båt, djur etc. Så detta gick snabbt men ack så underbart! :D

Det jag skulle kunna göra i ett sådant läge är att diskutera igenom huruvida det är ok att ragga på/ligga med andra osv. Har ni bara klart vad för "regler" ni har för relationen så spelar det väl sedan mindre roll om han säger att han är kär eller om ni har ett "officiellt" förhållande eller inte.

Det har vi pratat om sen länge, och ingen av oss har träffat /raggat på andra sen vi började ses.

För mig är det inte alls viktigt att det är offentligt. Tex när jag haft KK så har jag gärna haft dom i det "dolda" där endast mina närmaste tjejkompisar vetat om det.

Min nuvarande sambo har varit hemlig för många, och även arbetskollegor blev chockade när de fick veta 2013 att jag var gravid. Det var inget offentligt förhållande på tex facebook eller ens något jag nämnde för omgivningen. Mina nära och kära visste ju men annars fanns inte behovet att berätta för för bekanta o dylikt. Finns än idag folk som blir chockande där jag säger att vi träffades för 5 år sen, iofs lite till och från då vi hade mycket att bearbeta från tidigare förhållanden.

Vad som är viktigt när jag träffar någon är att ha öppna kort, tex att vi träffar bara varandra eller så träffar vi andra samtidigt. Sen brukar det lösa sig med tiden :)

Är det inte bara så enkelt att ni i hans ögon ännu bara träffas/dejtar på det där sättet som man gör innan man blir helt säker och vill börja lova saker.
Han kanske tycker mycket om dig men är inte kär och förälskad....ännu. För många är det inte lätt och självklart med sådana känslor. Vissa har också gått på nitar innan och vill lära känna personen väl, se att intrycket de fått håller i sig, innan de outar sina känslor.

Är det inte bara så enkelt att ni i hans ögon ännu bara träffas/dejtar på det där sättet som man gör innan man blir helt säker och vill börja lova saker.
Han kanske tycker mycket om dig men är inte kär och förälskad....ännu. För många är det inte lätt och självklart med sådana känslor. Vissa har också gått på nitar innan och vill lära känna personen väl, se att intrycket de fått håller i sig, innan de outar sina känslor.
Jo det är nog precis som du säger, är bara jag som har dåligt tålamod ibland=)

Jag har varit i liknande situationer ett par gånger och i båda fallen visade det sig - efter långa diskussioner eftersom det satt så långt inne - att det var just sluta ragga på/ligga med andra som motparten inte ville. Så här i efterhand tycker jag att det var jävligt fult gjort av dem att inte bara klämma fram det lite tidigare under min "när du säger att du inte vill ha ett typiskt och vanligt förhållande med en massa regler, vad är det du inte vill ha?"-utredning. "Jag vet inte riktigt" i några dagar respektive timmar (jag lärde i alla fall av mina misstag) för att dra ut på det oundvikliga lite till. :cool:

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 070
Senast: Thaliaste
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 411
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 800
Senast: Enya
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 733
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar