När ska man inte para?

Sv: När ska man inte para?

Det är han själv som berättat allt detta till en vän till honom när jag var och hälsa på, efter det berättade hans fru vidare som i sig inte vill att han ska para tiken överhuvudtaget. Jag fick veta detta samma dag som jag skrev denna tråd. Min man har inte pratat med honom än men ska göra så snart han får tillfället. Ringa SKK och åtminstone höra med dem hur man går till väga om inte de kan göra något skall ske. Länstyrelsen har jag redan pratat med så sent som igår men de sa bara att de gör en notering på det hela och sen var det bra med det, jag fråga om de kommer göra något åt det men de vill a som dem sa "konkreta bevis" innan de kan göra något, vad det nu innebär och hur man nu skaffar sådant på en händelse som denna.

Sv: När ska man inte para?

Länstyrelsen har jag redan pratat med så sent som igår men de sa bara att de gör en notering på det hela och sen var det bra med det, jag fråga om de kommer göra något åt det men de vill a som dem sa "konkreta bevis" innan de kan göra något, vad det nu innebär och hur man nu skaffar sådant på en händelse som denna.

Jag skulle ringa till igen om jag var du, för så ska de inte svara. De är skyldiga att göra ett ärende av inkomna anmälningar (fick jag som besked när jag ringde och gjorde en anmälan igår). Givet att det inte är frågan om uppenbar misär, t.ex. som inte får mat och vatten och som ligger och dör på gården, så är ett första steg tar de kontakt med den som har anmält för att höra om den anmäldes syn på saken och för att förklara vad som är en acceptabel djurhållning.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 589
Senast: ildiko
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 613
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 894
Senast: Digbil
·
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 160
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka