Jag har varit på båda sidorna. Jag vet inte om det räknas som att jag var mobbare dock, men jag "testade på" att vara spydig och vass mot några personer under kanske 3 månader.
Jag upptäckte att jag inte tyckte att det var kul att vara den personen. Jag slutade med dumheterna och vi rätt bra vänner efteråt, inte för att jag bad om ursäkt eller så men jag blev bara mig själv igen.
Jag tror att anledningen till att jag ville testa på att "vara mobbare" var dels att jag själv blivit mobbad innan och liksom också ville ha den statusen och självsäkerheten jag trodde de hade. Dels att jag var ett barn och inte var så superduktig på konsekvenstänk. Eftersom själva personligheten var så långt ifrån den jag egentligen är slog det dock bakut och jag kan tänka tillbaka och skämmas över att jag ens tänkte tanken att "nästa vecka ska jag börja mobba den, den och den" och dessutom även gjorde det
Urbota korkat. Men jag lärde mig en läxa.
Med det sagt skulle jag aldrig få för mig att kontakta dem för att be om ursäkt. Dels för att det faktiskt skulle vara rätt så egoistiskt, och dels för att jag tänker att det antingen gör varken till eller från eller att de faktiskt som många andra i tråden verkligen inte ens vill ha något förlåt eller någon förklaring.
Med en mobbads perspektiv kan jag säga att jag inte vill ha någon ursäkt heller. Eller någon förklaring. Jag vet att personen som slog och sparkade mig, som spolade ner alla mina kläder i toaletten osv mådde piss. Jag vet att hen hade det svårt hemma. Men man behöver inte vara en idiot för det.
Hade hen kommit fram till mig i dag och bett om ursäkt hade min reaktion mest varit "lol ok?" men jag hade inte blivit arg på hen.
Har träffat hen en gång på mataffaären och hen klarade inte ens av att titta på mig och såg ut att vilka kunna krypa ur sitt skinn, skakade och gick iväg medan jag stod kvar och tittade efter hen. Det var rätt renande faktiskt.