Jösses vilken tråd...
TS, ta kontakt med mvc! Inte sen, inte när du har tid, inte efter jul, nyår, och en och annan deadline är passerad. Du är gravid, du vill behålla, då är du på ett schema som din vardag får vika sig för. Rent krasst:
vänj dig. Det spelar ingen roll att ett eller annat hade passat bättre vid en annan tidpunkt, nu är nu.
Därmed inte sagt att du måste springa dit med andan i halsen på måndag morgon och banka på dörren, men jag tror du måste komma till insikt om att iom att du väljer att behålla barnet så förändras ditt liv
nu. Inte sen, nu.
Du behöver också få höra från proffsen vilka undersökningar du ska göra när, vad du behöver tänka på, vad du behöver äta, osv. Internet är ovärderligt (ser att du redan fått tips om folsyra
), men det ersätter inte kontakt med de som faktiskt jobbar med detta.
Vad gäller spermiedonatorn... Jag tycker du ska prata med någon irl om honom faktiskt. Det blir en väldigt begränsad bild vi får av honom här givetvis, och självklart vill du heller inte beskriva honom i detalj (och kan heller inte se honom objektivt), men en del saker gör att han låter rätt obehaglig. Och jag tror som sagt att du har svårt att se honom klart. (Jag menar inte att jag tror att han utgör ett fysiskt hot mot dig eller liknande, men han luktar rutten fisk lång väg...) Om du har någon irl som du litar på tror jag det vore bra för dig att få den personens åsikter om en mycket mer detaljerad bild av den här karln. Det är verkligen inte bra att han kan få dig ur balans så lätt (men begripligt, han har varit i gamet längre än du levt nästan...
), jag tror du behöver lite hjälp att komma steget före så nästa försök inte blir ytterligare en fullträff - och det lär komma ett nästa försök.
Jag tror jag hade fler tankar efter vägen, men det var en lång tråd och tydligen rymde de tankarna medan jag läste. Det var säkert inget viktigt ändå.
Men en sak till bara: lycka till, och grattis till graviditeten.
(
Inte sarkastiskt! Du är i ett jobbigt läge men du har fattat ditt beslut så passa på att glädjas över allt du kan.)