När man ställt till det för sig själv

Men tjena mittbena.

Han har ett sätt att prata på, som gör att man tror på allt han säger, riktigt övertygande. Jag trodde på det här också. Jag låtsades inte bry mig om vad han sa. Men innerst inne blev jag helt iskall och ville börja gråta. Jag såg framför mig att barnet skulle födas utan kroppsdelar.

Jag ska fråga en vän som pluggar till läkare om det är minsta lilla sanning i det. Enligt Google verkar det inte stämma sådär superbra.

@cirkus

Så du tror inte heller det stämmer? Jag blev om jag ska vara ärlig jätterädd.

Vet du vad, det har jag aldrig ens tänkt på. Jag har verkligen svalt allt han säger innan. Idag hade läkaren tydligen sagt att eftersom han var 'typ steril' (ändrats igen alltså) så skulle en ev ändå graviditet innebära ungefär 90 % risk för missbildat foster. Så lika bra göra abort. Jag sa att det lär upptäckas på ultraljud, och då tar jag ställning till det då. Och så drog han hela harangen en gång till, då la jag på.

Helt otrolig kille måste jag säga. Läste du skrev att han vid något tillfälle sagt att han och frun inte var kompatibla med varandra. OM det är så -vilket faktiskt inte är helt ovanligt i ofrivilligt barnlöshetskretsar- så är både han och frun fullt fertila med andra partners, vilket han i så fall vet om. För sånt där får man reda på om man söker för barnlöshet, vilket de flesta gjort innan de väljer att adoptera.

Men oavsett vilket så är han fenomenal på att kränga till historien så den ska passa hans egna handske bäst. Turligt nog har du ju genomskådat honom nu..

Nej steriliteten innebär sällan ökad risk för missbildning i sig. För de spermierna är ju inte livsdugliga = steril. Sedan finns det ju alltid en bibba åkommor som gör att det finns ökad risk för missbildningar med missfall som följd. Men det är ganska sällsynt. Tilläggas bör att det ändå är en ganska hög andel av alla graviditeter som slutar i missfall ändå, fast man inte har några fel hos respektive förälder. Men har man sett ett hjärta slå så minskar risken för missfall ganska snabbt.

Vill du göra det enkelt för dig så ringer du barnmorskemottagningen eller liknande och så säger du att du är gravid men har väldigt oregelbunden menscykel och uppger förrförra mensen som senaste, då kommer du få en snabb tid till ultraljud, i synnerhet om du funderar på abort. Då får du ju veta hur det står till, om det växer som det ska osv.

Annars brukar man ringa barnmorskan för att boka in tid för ett hälsosamtal i graviditetsvecka 6-8 och sedan inskrivning i v.10 och ultraljud med KUBtest runt v 12-13 och då skannar man första vändan för vissa kromosomavvikelser...

Han har ett sätt att prata på, som gör att man tror på allt han säger, riktigt övertygande. Jag trodde på det här också. Jag låtsades inte bry mig om vad han sa. Men innerst inne blev jag helt iskall och ville börja gråta. Jag såg framför mig att barnet skulle födas utan kroppsdelar.

Jag ska fråga en vän som pluggar till läkare om det är minsta lilla sanning i det. Enligt Google verkar det inte stämma sådär superbra.

Det är ju något med ålder och Downs syndrom, men jag vet inte om mannens ålder har något med det att göra eller inte. Risken för Downs syndrom ökar om kvinnan är över 35, och sen eskalerar det.

Det finns något som heter KUB, vilket är ett ultraljud som görs i vecka 12-13 och där syns armar och ben och så mäter ultraljudspersonen något i nacken på fostret, och så bedöms risken utifrån det. Oavett risk så är det en undersökning som de flesta landsting erbjuder, och jag tycker absolut att du ska överväga att göra den. Då har du antingen bildbevis på att han har fel, eller så har du en ny sak att ta ställning till och några veckor på dig att fundera innan deadline för abort har passerat.

Visst är det så att det ibland föds barn som är sjuka. Och visst är det så att missfall inte är särskilt ovanliga. Men man ska inte glömma att det faktiskt inte är ovanligt att allt går som smort heller.

(och erbjuder inte din MVC tidigt ul så kan man faktiskt betala för att få det gjort på någon av de privata klinikerna. Jag fick göra ett ul när jag var i vecka 8. Då ser man typ en liten räka och att det fladdrar lite, men ett par veckor senare har både armar och ben blivit längre.)

Alltså är den där karln på riktigt!?!?
Vadå att hans spermier ger missbildningar, det låter rätt otroligt!

Om jag va du skulle jag utgå ifrån att allt han säger är mer eller mindre lögn.
Kläcker han ur sig fler märkliga påståenden om fertilitet/missbildningar m.m så ignorera honom och fråga här/på mvc ist så du slipper gå runt och oroa dig.

Som flera andra sskrivit så boka tid på mvc för ultraljud så har du ju också möjlighet att fråga och slippa bli lurad om massa saker.

Det är ju något med ålder och Downs syndrom, men jag vet inte om mannens ålder har något med det att göra eller inte. Risken för Downs syndrom ökar om kvinnan är över 35, och sen eskalerar det.
Downs är ju dock ingen missbildning och har mig veterligen noll att göra med mannens ålder eller skicket på hans spermier.

@napoleon Mina föräldrar är födda på 50 talet, och de skulle aldrig säga något som killen du har legat med - så ärligt talat tror jag det är han som är dum i huvudet och inget annat.

@Wingates

Ja, jag börjar mer och mer inse att så antagligen är fallet. Och jag börjar mer och mer förstå att han inte kommer vara helt rolig att ha inpå livet de närmsta 18 åren (är det inte längre förresten? Studenten tar ju de flesta vid 19 års ålder och de allra flesta bor ju hemma då). Jag kommer ju troligtvis få välja mina strider och svälja ganska mycket, men det är ju självvalt.

Eller så blir han en jättebra pappa, men ska jag vara ärlig så tror jag inte det.

Jag skäms för min generation, ok jag är sen 60 talist men det är inte en skandal att få barn utomäktenskapligt - däremot upplever han att det en skam för honom att han får barn med en tjej som kunde vara hans dotter åldersmässigt, att han blir avslöjad som otrogen tönt.

Han har lurat dig och sagt att han är steril för att han inte gillar att använda kondom...vilket stolpskott!

Jag tycker du verkar vara helt rätt på, vill du behålla ditt barn så gör det! 25 är som du säger inte speciellt ungt- du får en korkad pappa till barnet- men barn har vuxit upp med större handikapp än så!

Barnet verkar få en förståndig och kärleksfull mamma och det räcker långt!

Jag skäms för min generation, ok jag är sen 60 talist men det är inte en skandal att få barn utomäktenskapligt - däremot upplever han att det en skam för honom att han får barn med en tjej som kunde vara hans dotter åldersmässigt, att han blir avslöjad som otrogen tönt.

Han har lurat dig och sagt att han är steril för att han inte gillar att använda kondom...vilket stolpskott!

Jag tycker du verkar vara helt rätt på, vill du behålla ditt barn så gör det! 25 är som du säger inte speciellt ungt- du får en korkad pappa till barnet- men barn har vuxit upp med större handikapp än så!

Barnet verkar få en förståndig och kärleksfull mamma och det räcker långt!

Det där.med åldern och att han kunde vara min pappa har han pratat om flera gånger. Innan allt detta hände hade han inga problem med ålderskillnaden, han kände sig ändå ung. Nu är ålderskillnaden världens issue. Jag tycker väl att det klart kommer bli lite jobbigt när det kommer ut att jag ska ha barn med en gift tjugo år äldre man, men folk pratar lite och sen händer något annat som är roligare att prata om och så är det här glömt.

Idag tror jag att jag kände av första illamåendet. Hade träning med häst tidigt imorse, när vi övade galopp-piruetter (eller ja, det vi hoppryttare refererar till som piruetter) så blev jag så yr i huvudet att jag trodde jag skulle kräkas rakt ut över hästens man. Aldrig hänt innan, fast jag hoppas det var engångshändelse.

Downs är ju dock ingen missbildning och har mig veterligen noll att göra med mannens ålder eller skicket på hans spermier.

@napoleon Mina föräldrar är födda på 50 talet, och de skulle aldrig säga något som killen du har legat med - så ärligt talat tror jag det är han som är dum i huvudet och inget annat.
Även mannens spermier påverkas av stigande ålder. Dock inte alls i samma utsträckning som kvinnans ägg.

Jag hoppas verkligen att vi kommit längre i dagens samhälle än att skvallra om vem som får barn med vem i vilken ålder...självklart är det pinsamt för honom att han inte är den ansvarsfyllde familjefadern hela tiden...men rått sagt kan han ju få en familj till att visa upp sig med.... Omogna män finns det gott om, det är tyvärr ingen ålderssak- han har ett stort bekräftelsebehov som han försöker stilla med nya kvinnor... Är han för övrigt kul att vara med, när han lugnat ner sig så är det ju bra.

Att du mår illa får du nog ta - det brukar gå över i typ v. 13 :)

@Wingates

Ja, jag börjar mer och mer inse att så antagligen är fallet. Och jag börjar mer och mer förstå att han inte kommer vara helt rolig att ha inpå livet de närmsta 18 åren (är det inte längre förresten? Studenten tar ju de flesta vid 19 års ålder och de allra flesta bor ju hemma då). Jag kommer ju troligtvis få välja mina strider och svälja ganska mycket, men det är ju självvalt.

Eller så blir han en jättebra pappa, men ska jag vara ärlig så tror jag inte det.

Eller så väljer du att avbryta graviditeten. PÅ dina grunder.
Vad du än väljer så blir det bra.

Då gör du inte det!
Men jag tror att du vet vad du ger dig in i.

Hmm jag kan inte avgöra om du glömt ett inte (alltså att jag inte vet vad jag ger mig in i) eller om du menar som det står.

Jag tror inte jag riktigt vet, men jag hoppas och tror att det kommer gå bra.

Liknande trådar

Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
869
Senast: Görel
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
418
Senast: Krålus
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
1 948
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
13
· Visningar
823
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka