Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur gör man?
Jag är ledig från jobbet och tänkte städa stallet men Gud så tråkigt! Hur kommer man igång? Jag är the Queen of Procastination…
Samma här. Om jag är igång så gäller det att hålla igång. Annars blir jag sittande med roligare saker....Jag har lärt mig att det är startmotorn som är trögast för mig, så jag undviker att ta paus och sätta mig, för då har jag svårt att få upp momentum igen.
Ja det brukar jag också göra. Dela upp. Ibland delar jag upp under flera dagar för att det inte ska bli för jobbigt och det känns onekligen skönt/bra när man blir färdig med en del.Jag är också världsbäst på att prokastinera, men är det något jag måste få gjort, så brukar det bli bäst ifall jag delar upp sysslorna i huvudet, där sakerna följer den ordning det "måste göras".
T.ex. städa huset, tänker jag att jag måste städa hela huset så känns det för överväldigande, men tänker jag det i delar och att bara jag får gjort någon av delarna så är det bra.
Typ: plocka undan
Torka damm
Dammsuga
Torka golv
Så lägger jag på bra musik och så börjar jag på, och när jag väl börjat på och fått undan en sak, så är det lättare att fortsätta på nästa. Är jag riktigt trött eller har ont om tid så är jag nöjd med det jag fått gjort istället för att tänka på allt som är ogjort.
Jag har lärt mig att det är startmotorn som är trögast för mig, så jag undviker att ta paus och sätta mig, för då har jag svårt att få upp momentum igen.
Hur gör man?
Jag är ledig från jobbet och tänkte städa stallet men Gud så tråkigt! Hur kommer man igång? Jag är the Queen of Procastination…
Jag är likadan, om jag har sällskap. Annars gör jag bara det minimala jag behöver göra eller så svävar jag iväg och gör annat än det jag skulle göra.Angående städa stallet så älskar jag sådant. UT med ALLT. Sen städa o plocka in o organisera.
Enda sättet för mig är att bara gå ut och göra det direkt när tanken dyker upp. Helt utan plan.Hur gör man?