Ja, den här fuckup:en får mig verkligen att vilja lägga mig ner och bara dö.
Men du. Är det verkligen en så hemsk fuckup eller känns det som en hemsk fuckup men med distans är det bara vidrigt?
Vill du berätta för oss och diskutera grunden?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, den här fuckup:en får mig verkligen att vilja lägga mig ner och bara dö.
Följ med?
Sen är det mänskligt att fela. Det händer. Och det är ok. Alla gör det.
Ta papper och penna och skriv ner vad som hänt. Sätt orden på det, blunda om du behöver. Sen kan du kika på det med ena ögat när du är redo.
Tack snälla. Inte så nära det heller tyvärr.Om du finns nära Falköping ställer jag gärna upp och lyssnar över en fika. Eller bara finns där om det behövs.
Ta hand om dej
Ta med dem? Ställ in allt och åk. Få lite distans.Jag kan inte följa med. Jag har barnen att ta hand om. Men det hade varit skönt att fly.
@nyttnick: Tyvärr tror jag vi är en bit ifrån varandra (jag är utanför Falun) men har jag fel är det bara att hojta.
Vad gäller att fucka upp... Vi har verkligen alla gjort det. En del av mina får mig att vilja begrava mig under en skämskudde när jag tänker på dem
Tack snälla för dina ord.Usch, vad tråkigt att du mår så dåligt. Det är inte alltid man vet varför man mår som man gör och man behöver inte alltid sätta ord på just det, men man kan finna en acceptans för att man mår dåligt även om man inte vet varför.
Jag är helt säker på att dina barn bryr sig om dig, att din familj bryr sig. Även om det inte känns så just nu.
Ibland kan man vara rädd för att stanna upp för att man som du skriver inte vet om man lyckas komma igång igen, jag tänker ofta så att när jag mår som sämst måste jag pressa mig som mest för att "bevisa" för kroppen och mig själv att det är jag som bestämmer och passa på att göra så mycket som möjligt. Men i längden håller inte alltid det, man kan ta ut sig för mycket.
Vad tror du skulle vara mest hjälpsamt för dig? Har du någonting som brukar hjälpa dig?
Att du känner att du gjort fel är en tung känsla, det känner jag ofta, fast jag känner det mer som att hela jag är ett fel. Att jag aldrig borde ha fötts, att något blev fel när jag kom till, att jag är ett misstag och inte gjord för att leva. Att jag inte passar in i samhället. Mörka tankar som jag alltid bär med mig. Du kan inte jämföra dig med andra, din smärta är din och oavsett vad andra tänker eller känner så gör det inte din situation mindre besvärlig.
Ibland gör man fel, det gör vi alla. Tror du att det går att på något sätt reparera det som blivit fel? Finns det något sätt att förändra det som skett eller reda ut det?
Stor kram från en som skulle vilja hjälpa men inte vet hur
Nej. Med tid är det säkert inte det. Men här står tiden still just nu. Men vad ska jag säga. 10 sekunder klarar vem som helst, så jag får ta det lite i taget.Men du. Är det verkligen en så hemsk fuckup eller känns det som en hemsk fuckup men med distans är det bara vidrigt?
Vill du berätta för oss och diskutera grunden?
Stor chans att jag överreagerar, det vet jag. Men jag är bara såååååå jäkla trött. Det här var nog droppen efter år av att känna mig otillräcklig.Men vad är det egentligen som hänt? Vad har bidragit till att du mår så här dåligt? (svara bara om du vill). Alla har vi våra fuck-ups - regelbundet! Men det känns som att det kanske är ngt mer som sänkt dig såhär?
Du har inget att be om ursäkt förFörlåt. Jag förstod inte och ville inte tränga mig på. Det är hemskt att känna att ingen finns för en. Vem ska man ringa? Vem ska man "lägga" sina bekymmer på?
Jämför dig inte med andra. Du känner som du gör oavsett hur andra mår och du har lika mycket rätt som någon annan att må som du gör och behöva det stöd du behöver.
Jag finns här om du vill Jag är (ensam) hemma nu och imorgon. Vi kan prata så länge du vill om vad du vill. Kramar
Om du engagerar dig i något fullt ut med själ och hjärta, fast du glömmer lite (mänskligt) så det går tokigt, så är det självklart att det känns som att mattan rycks undan under fötterna. Du gjorde ditt bästa och ändå blev det fel - lätt att tolka som att du är värdelös. Så är det naturligtvis inte. Du är bara människa. Människor glömmer, människor gör fel, misstag händer. Det är ok även för dig.Det sorgliga är att det inte ens finns något att skämmas för. Det bara blev så jäkla fel på så många plan. Jag fuckade up trots att jag lade hela min själ på det. Och när jag lägger hela mitt hjärta i något som bara blir fel, så känns det som att jag har verkligen ingenting att erbjuda. Någon. Där startar en känsla av meningslöshet.
Skolplikt, barnens pappa, aktiviteter de sett fram emot länge och ekonomin är hinder. Men jag ska se om jag kan ta mig iväg ett par dagar framöver.Ta med dem? Ställ in allt och åk. Få lite distans.
Gör det! Ta hand om dig och sov så gottDu har inget att be om ursäkt för
Jag ska försöka sova nu, men jag hör av mig till dig imorgon när jag styrt upp kalaset.
Tack snälla.Jag önskar jag fanns nära - men jag är också i Stockholm. Ibland behövs bara någons öra, en kram eller bara tyst sällskap.
Var snäll mot dig själv!
Det där låter som något jag hade kunnat skriva.Det sorgliga är att det inte ens finns något att skämmas för. Det bara blev så jäkla fel på så många plan. Jag fuckade up trots att jag lade hela min själ på det. Och när jag lägger hela mitt hjärta i något som bara blir fel, så känns det som att jag har verkligen ingenting att erbjuda. Någon. Där startar en känsla av meningslöshet.
Det sorgliga är att det inte ens finns något att skämmas för. Det bara blev så jäkla fel på så många plan. Jag fuckade up trots att jag lade hela min själ på det. Och när jag lägger hela mitt hjärta i något som bara blir fel, så känns det som att jag har verkligen ingenting att erbjuda. Någon. Där startar en känsla av meningslöshet.