När liten blir sjuk...

Diana

Trådstartare
Lilla Elliot 3 1/2 månad har börjat hosta och låter hes, tempade nu på morgonen och han hade högre än vad han brukar. Han var väldigt gnällig igår och även nu på morgonen. Ska man ge alvedon eller inte? Om han nu får feber, kan man gå ut och gå med vagnen eller ska man hålla sig inne?

Senast ändrad:
Sv: När liten blir sjuk...

Isak var förkyld i två veckor.
Dock utan feber. (resulterade i två tänder)

Har han feber skulle jag vara inne men annars är frisk luft bara bra.
Är han påverkad av febern och mår dåligt av det så kan man ge alvedon.
Se till att han får i sig vätska, det är viktigare att han dricker än äter när han är sjuk

Aptiten verkar det inte vara något fel på än iaf, han ammas enbart. Vad gör man om han inte äter, då får han ju inte i sig någon vätska? Tror inte att det kommer hända, han är en väldigt matglad kille. På 3 månaders dagen vägde han 7,9 kg!
Han har varit hes vid ett annat tillfälle men då var han inte så här gnällig och hade ingen hosta. Just nu sover han så det är ju bra. Hade tänkt att luncha hos min mamma idag, nu vet jag inte hur jag ska göra. Men det kan väl inte göra något om vi är där eller om vi sitter hemma?

Är aptiten bra och han är hyfsat feberfri och inte dåsig/slö tycker jag gott du kan åka till din mamma med honom.

Alvedon kan du nog avvakta med om inte feber gör honom allmänpåverkad.

Barn klarar ofta feber mycket bättre än vi vuxna. Men jag förstår att du känner dig orolig och osäker när du har en så liten krabat.
Kan ju vara som Mirre skrev, början till tänder. Många barn får feber och blir lite kinkigare. Ofta dreglar de mer än vanligt också och kan få lös avföring.

Jag åkte till mamma, tempade innan och han hade ingen feber. Besöket gick jättebra. Han visade alla sina färdigheter, han har lärt sig rulla över på mage...

Om det inte vore för att han hostar och är hes så skulle jag också tro att det är tänderna. Han har dreglat och gnagt väldigt mycket nu i ca två veckor. Eftersom han bara äter bröstmjölk så är avföringen alltid lös.

Jag känner mig inte speciellt oroad, men man vill ju gärna veta att man gör "rätt". Skönt att fler tyckte att jag skulle avvakta med alvedon, för det var så jag tänkte själv. Man kan ju inte ge alvedon så fort han gnäller lite...

Min 3-månaders har precis haft sin första förkylning och jag funderade också lite om Alvedon när han hade feber. Jag avvaktade eftersom han åt och var "pigg" i övrigt (sov mycket) och gav näsdroppar. Vi var på rutinbesök hos BVC och de tyckte inte jag behövde göra mer än så.

Näsdropparna, Iliadin, var för övrigt värsta dundret. Det kom enorma snorblobbor ur näsan på honom och de löste upp så han fick upp slemmet ur halsen också.

Ska prova näsdropparna, dom vi har verkar inte fungera.

Idag har jag burit runt på honom hela dagen, då var han nöjd. Usch det blir tungt efter ett tag, det var skönt när sambon kom hem! Han har inte fått feber än så det blir nog inget med det!

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 605
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 813
Senast: Viva
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 558
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA