A
akleja1
Har ett 9 årigt varmblod som skall föla för första gången den 1 juni och för en vecka sen ringde en i stallet och sa att det händer nog i natt så jag åkte ner hela natten men inget har hänt i nu.Hon går på sommarbete med mitt andra sto som är 3 år och hon får extra ensilage + krafft 3 kg + morötter som äts 2 ggr per dag med god aptit.hennes bäckenband är slappt helt och liksom hänger ner bak och vaxproppar hela tiden men det kommer lite oljigt mjölk kan man kalla det men hon blir ur förbannad när jag tar henne bak och klämmer och skulle mjölka ur men det gick ej.Hon blev så förbannad.det sparkas rejält men magen är ingen jätte.Men blev betäckt sista gången den 8 juli och ultraljud är taget så föl finns men när kommer det?Jag har snart tröttnat på att köra fram och tillbaka hela tiden så nu blir det 3 ggr per dag sista kl 22 sen kl 5 sen kl 12 men orkar ej mera nu.Är så trött sover mest hela dagen.Jag veta ttd et är jobbigt för jag har själöv 3 barn och hund som fått valpar men finns det inga speciella säkra tecken på fölning?Jag köpte boken att bli med föl men tycker den inte hjälper så bra.Tips är välkomna