När kollade du brandvarnaren sist?

Nah, det är väl inte så bra med det. Den tjöt så förbenat när jag lagar mat så jag drog ur batteriet för jag blev vansinnig :o
Har däremot brandfilt och 2 brandsläckare, en i källaren och en i hallen. Brandfilten hänger på väggen i hallen. Vi ska fixa brandvarnare också men det går långsamt, dags att få tummen ur.
Vända på brandsläckarna hade jag aldrig hört!

På vilket sätt kan ni ta er ner från balkongen? Har ni en stege?
I min förening är det stegar mellan många av balkongerna, alltså från balkongen ovanför till den nedanför :). Hum tror dock inte det är så just på min balkong (dock möjligt för en vuxen att hoppa till balkongen bredvid skulle jag säga, de är nära varandra).

Har brandsläckare, brandfilt och brandvarnare. Allt kollas mellan varven. Behöver vi snabbt ut, och inte kan gå ut i trappen, så hoppar (klättrar) vi från balkongen...markplan.

Liknande trådar

Hemmet Via mitt försäkringsbolag fick vi en gratis genomgång av Anticimex kring hur vi kan förebygga inbrott, vattenläckor, brand osv. Vi har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 459
Senast: Krålus
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 647
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 535
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 158
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar