När kände ni...

Sv: När kände ni...

5 dagar efter beräknad ÄL stack/hugg det till långt ner till vänster i magen och exakt samtidigt så kändes det exakt likadant vid skulderbladet på en punkt, måste ha varit en riktig nervsensation ;) Dagarna efter var jag jätte sugen på mintkolor/AKO-kolor och sedan grät jag till Bartman Begins när hans föräldrar sköts för stackaren skulle ju bli helt ensam nu, grät även till Watchmen och Alvedon-reklamen med Shirehästen :o

Testade positivt två dagar innan bim.

Nu har jag bara varit gravid en gång och det var ett misstag och det avslutades.

Men jag kände "befruktningsögonblicket". :eek:

Mycket underlig känsla och jag visste direkt vad det var fast det inte eg skulle vara möjligt (skydd).

Jag fattade ingenting, jag hade ont i ena bröstet och gick och funderade på tumör :o
Sen ömmade andra bröstet plötsligt och sambon frågade i samma veva om det inte var mkt länge sedan jag hade mens ;) Jag hade ingen aning, så tog ett gravtest! :love:

Jag kände alla tre gångerna då det "tog" :)

Däremot visste jag ju inte om det skulle bli något utav det, men den förlamande tröttheten tidigt berättade att jag absolut var gravid :D

Jag hade riktigt ont i brösten och de började svullna en hel vecka innan jag skulle ha min mens. Jag vet inte varför, jag brukar ha lite ont i brösten innan mens, men denna gången kändes det annorlunda på något konstigt sätt.
Jag nästan kände på mig att jag var gravid.
Tog ett positivt test 5 dagar efter att mensen uteblivit.
Redan en vecka efter att jag fått reda på att jag var gravid, så fick jag köpa nya bh:ar, en storlek större:grin:
Sambon älskar mina stora tuttar, jag tyckte dock att de var tillräckligt stora redan innan......

Min första graviditet kände jag inget direkt mer än en känsla att jag var gravid.

Andra gravidieten kände jag ett hugg, och kopplade direkt att det måste ju va ägget som fäste. Efter hugget kom den känslan jag hade precis innan jag plussade med första barnet.
Tror jag testa + ca 10 dagar senare. Och då ringde jag min mamma och sa att R ska få en lillasyster...Hur nu det kom sig? Men en lillasyster fick han.

Jag kände absolut ingenting, förrän jag en morgon vaknade av kraftigt illamående och behövde kräkas. Testade positivt några timmar senare. Gick på p-piller och hade hoppat över mensen i 1 år - så det blev aldrig några andra tecken.

Jag var för övrigt i v 8 då, enligt UL:et som gjordes eftersom jag inte kunde veta när jag blivit gravid.

Första gången jag var gravid kände jag det bara på mig innan jag plussade, tror jag visste redan ett par dagar efter ägglossningen. Jag hade inte ens behövt göra ett test. Slutade tyvärr i MF i v. 14.

Andra gången kände jag absolut ingenting. Mensen var sen och jag gjorde ett test som var positivt. Slutade dessvärre i MA i v. 5 (som upptäcktes i v. 10) antagligen för låga hormonnivåer för att jag skulle känna något.

Tredje gången kände jag igen ett par dagar efter ägglossningen, inga klara symptom, men känslan fanns där. Jag sa till sambon att jag var gravid igen (det var direkt efter MA). Jag gjorde tester varje dag i nästan två veckor innan jag trodde på det och han trodde mig inte förrän jag började spy som jag vet inte vad i v. 6. ;) Nu har vi en liten kille på 10 dagar. :love:

Första gången kände jag som mensvärk under någon dag, en hel vecka före beräknad mens. Den dag jag skulle ha mens var jag på gymmet och tränade och jag kände mig trött, kallsvettig och febrig fast jag kände att jag inte var sjuk. Helmysko känsla. Hade börjat få liite ömma bröst också. Plussade dagen efter, men då var alla symptom, utom ömma bröst, borta.

Andra gången kände jag också den där mensvärken bara några dagar efter äl och fattade direkt misstankar. När mensen skulle komma fick jag mensvärk igen, så jag trodde att den skulle komma närsom helst. (Första gången hade jag ingen "mensvärk") Det gjorde den inte, så efter några dagar blev det ett + på stickan. Inga andra symptom, inte ens ömma bröst.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 110
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 886
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 540
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka