När kände ni...

SilverSkimmel

Trådstartare
... att någonting var ovanligt med er? Alltså att ni var gravida?

Jag var med om en superkonstig sak igår, och jag skulle tro att det är inbillning, men... jag visste inte ens att det kunde kännas så... Iallafall, helt plötsligt så högg det till i magen på mig, det var nästan så jag trodde jag skulle få andnöd eller någonting, men det gick snabbt över.
Efter någon timme så började molvärk komma, och lite svaga "kramper". Ungefär som mensvärk, fast svagare.

Det här hade kanske inte låtit så konstigt, om det inte var två dagar sedan eventuell "befruktning". Och samma dag som "befruktningen" (men 8 timmar efter ungefär) så mådde jag i några minuter så hysteriskt illa. Jag mår nästan aldrig illa annars, iallafall inte sådär. Jag trodde att jag skulle kräkas på fläcken. Har aldrig varit med om den känslan förut.

Men ... Det vore omöjligt va? Det är först efteråt jag har läst att det är ganska vanligt att känna sådär, men då var det först efter en vecka? Så inbillning känns konstigt också. Jag har hela tiden tänkt "jag vet att det inte fungerade nu heller, men vi har ju inte hållt på så länge, så det gör ju ingenting :)"

Sv: När kände ni...

Nej något sådant kände jag aldrig. Däremot blev jag otroligt humörförändrad under några dagar innan jag plussade. Jag vräkte ur mig en massa taskiga saker till sambon och blev nog mest överraskad själv över ordvalen. Sen gick den humörsvängen över. :laugh:

Nej något sådant kände jag aldrig. Däremot blev jag otroligt humörförändrad under några dagar innan jag plussade. Jag vräkte ur mig en massa taskiga saker till sambon och blev nog mest överraskad själv över ordvalen. Sen gick den humörsvängen över. :laugh:

Precis samma för mig. När jag vart tvärtjurig i flera dagar sa han bara att "nu åker vi och köper ett gravtest" :angel:

Min första misstanke kom när jag var i en affär och blev törstig och kom på att jag stod och tittade på apelsin mer istället för cola som jag alltid dricker i vanliga fall. Var likadant förra gången!

Finns dom som känner hugg och som mensvärk när ägget fäster. Själv märkte jag inget ovanligt alls förrän jag stod i badrummet vid handfatet innan jag skulle duscha ( naken ) och såg att mina bröst var förändrade. Testade dagen efter och var då i v.8 eller 9 tror jag..

Jag gjorde första testet 3 dgr innan BIM tror jag. Vet inte riktigt varför för då kände jag inget speciellt alls, men hade några billiga stickor hemma och ville väl testa "på kul" då vi precis börjat försöka... blev helförvånad över strecket och trodde mest att det var något fel på testet, hade läst om falsk-positivt på billiga stickor.... så jag ignorerade hela grejen, berättade inte ens för sambon :o för han hade redan uttryckt tvivel om testernas tillförlitlighet och jag tänkte väl att skulle det inte vara nåt så lär han ju aldrig tro på det senare... köpte istället clearblue och gjorde när mensen var 3 dagar sen och fick superstarkt plus.

Vid det laget hade jag dock haft molvärk ett par dagar, precis som när mensen var på g. Det var något som jag kände av dagligen i flera veckor, ibland såpass påtagligt att jag bara gick och väntade på en blödning. Men resultatet ligger nu och sover här i knät på mig, 7 veckor gammal :love: Plusset var väl i vecka 5 (4+nånting), sen kom illamående smygande i vecka 7 tillsammans med lite annat skojigt...

Vissa säger ju sig "veta" jättetidigt, känna av när ägget fäster (vilket dock sker först ca en vecka efter befruktning) osv. Jag säger varken bu eller bä om det men man ska nog vara medveten om att "tankens kraft" kan vara väldigt stark... det bästa är nog att inte försöka känna efter och analysera alltför mycket - jag vet, inte så lätt när man väntar och hoppas!

Jag kände sådan "hugg" ca 2-3 dagar efter ÄL de första två gångerna jag blev gravid, men inte på den tredje gången. Å andra sidan kom den tredje helt oväntat snabbt och jag upptäckte att jag var gravid när ÄL-stickorna visade positivt en hel vecka i rad.... :p ( de kan ju ge utslag om man är gravid)

Jag kände precis som du... Kände på mig att jag var gravid redan 1v efter befruktning så att säga.. Kunde nästan känna hur äggstockarna arbetade typ ;)

Jag kände precis som du och spydde upp omeletten jag precis ätit. Tog ett gravtest och det visade +. :love:

Jag tuggar alltid tuggummi i bilen på väg till jobbet för att jag är så helvetiskt trött. När mitt vanliga minttuggummi började smaka melon var det ingen spännande upptäckt. Jag tycker verkligen inte om melon. Plussade morgonen efter och tuggummina smakade melon till och från under hela graviditeten. Har fått så en gång till efter sonen fötts och då har jag misstankar om att jag faktiskt var gravid men att jag i och med mensen fick ett (ledsen för uttrycket men "önskat") missfall i och med att jag har spiral. En lite udda "biverkning" med melonsmakande tuggummin :)

Mvh Miks

Det har hänt mig med! Jag avskyr melon, det är bland det värsta jag vet, men nog fasen smakar tuggummina det ändå... :mad:

i veca 7 så var jag trött hela tiden, kunde sova 18timmar perdygn,ömma bröst hade jag me, väldigt arg var jag oxå, lite ont i magen.......

Jag önskar att mint smakade melon, för mig är lukten av kaffe samma som stanken efter någon som trampat i hundskit.... :D Var och gick på barkarby handelsplats och var irriterad över den lata fan som rastat sin hund där inne och inte plockat upp efter den, när sambon pekar på Coffehouse och undrar om vi ska fika.

Ha ha!
Hur gott är det att äta riktiga fkäskotletter och champinjoner nu? Inte så himla misstänker jag ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 078
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 110
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 886
Senast: LenaH
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 540
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka