T
Tie
Efter lördagens jakt så visade det sig att min vovve började halta
Det är handloven på vänster framben som är problemet. Vi jagade hela lördagen utan problem. I slutet blev hon borta ett bra tag(ett bra tag för en stående fågelhund!
) och när hon tillslut kom fram till oss pep hon lite skamset. Vi tänkte att nu har hon varit i björn..... men så här på efterhand tror jag att det var då hon skadat sig. I alla fall så fortsatte hon jaga på som vanligt ca: 30-40min tills vi kom till bilen och for hem.
Det var sedan när hon vilat ett tag som vi såg att hon haltade och var lite svullen. Tror att hon trampat ner i ett hål och stäckt sig eller helt enkelt fått en smäll där.
Min fråga är nu vad man på hundar kan göra annat än att låta dem vila? Hur vet man om man kanske ska kyla, massera.....mm? Jag brukar låta hunden vila och sedan gå till vet om det inte blir bättre, men kan jag själv göra nått mer?
Ni kloka buke människor kanske vet?
Det var sedan när hon vilat ett tag som vi såg att hon haltade och var lite svullen. Tror att hon trampat ner i ett hål och stäckt sig eller helt enkelt fått en smäll där.
Min fråga är nu vad man på hundar kan göra annat än att låta dem vila? Hur vet man om man kanske ska kyla, massera.....mm? Jag brukar låta hunden vila och sedan gå till vet om det inte blir bättre, men kan jag själv göra nått mer?
Ni kloka buke människor kanske vet?