Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
du kan ju tänka att i traven ska hästens bakben trampa i eller över stället där frambenets sattes ner... Hoppas du förstod
Att trampa under sig och sätta bakbenen under sig är väl ändå samma sak?Man ser ju när den gör det, när den trampar under sig.. Men kan nån förklara hur man ser när bakbena börja arbeta under sig.. syns det på rumpan eller?
du kan ju tänka att i traven ska hästens bakben trampa i eller över stället där frambenets sattes ner... Hoppas du förstod
Att trampa under sig och sätta bakbenen under sig är väl ändå samma sak?
Hur stort övertramp en häst har hänger väl främst ihop med hästens gångarter? En häst med bra gångarter som inte går i form tror jag kan ha ett större övertramp än en häst med sämre gångarter som går i form (ja, jag vet att hästar ALLTID går i form och att det beror på vilken form man pratar om. Men jag hoppas alla förstår vad jag försöker säga). Så det är mycket bättre att titta på hästens bäckenvinkling och schvung/bjudning, och att jämföra med hur samma häst ser ut när den inte går i form för att kunna jämföra och se om formen är ärlig.