Elisha
Trådstartare
Som rubriken antyder så blir min häst gärna låg i formen (i galopp) och blir även lite "framtung" det beror endast (tror jag) pga att jag "följer med" framåt när hon blir låg i formen. Jag orkar inte riktigt sitta upprätt i sadeln och hålla upp henne och eftersom jag bara har en hoppsadel (ska köpa dressyrsadel inom kort) så blir min sits inte så korrekt. Jag förstår att hon måste galoppera med tyngden på bakdelen inte på framdelen som hon mest gör nu. Jag måste helt enkelt träna på att sitta upprätt i galoppen och i en korrekt sits (blir mkt lättare när jag har en dressyrsadel). Men har nu någon några tips på dels hur jag kan träna upp min sist (säg inte bara "träna, träna, träna" helst, utan mer några konkreta tips) och dels hur jag enkelt tränar upp hästens styra i galoppen så hon lättare lägger tyngden på bakdelen. Kan tillägga att i traven sitter jag korrekt och då går hon väldigt bra, ej framtung. Hon går även bra i galoppen när jag "verkligen anstränger mig" att sitta rakt upp i sadeln men jag går lätt med framåt.