När har ert barn vägt 15 kg?

Som rubriken lyder, vid vilken ålder har era barn vägt 15 kg? Anledningen till frågan är att jag kollar på syskonvagn men de flesta verkar ha en Maxvikt av 15 kg per sittdel, vilket jag tycker låter lite.

Normalstora barn för sin ålder syftar jag på, inte extrema prematurer eller så. :)
Det bästa vore kanske att titta på en tillväxtkurva och kolla vart ditt stora barn befinner sig nu och sedan följa fram till 15kg och kolla hur gammalt barnet då kommer vara. De flesta barn följer ju sin egen kurva och då går det ju att titta framåt via den. Så gör jag när jag ska köpa tex vinteroverall.

Normalkurvan för pojke säger 15kg strax innan 3 år.
Normalkurvan för flicka säger 15kg på 3 år nästan precis.

http://www.tillvaxtkurvor.se/PCPAL-2-7ar-flicka.pdf

Mvh Miks

Som rubriken lyder, vid vilken ålder har era barn vägt 15 kg? Anledningen till frågan är att jag kollar på syskonvagn men de flesta verkar ha en Maxvikt av 15 kg per sittdel, vilket jag tycker låter lite.

Normalstora barn för sin ålder syftar jag på, inte extrema prematurer eller så. :)
Det bästa vore kanske att titta på en tillväxtkurva och kolla vart ditt stora barn befinner sig nu och sedan följa fram till 15kg och kolla hur gammalt barnet då kommer vara. De flesta barn följer ju sin egen kurva och då går det ju att titta framåt via den. Så gör jag när jag ska köpa tex vinteroverall.

Normalkurvan för pojke säger 15kg strax innan 3 år.
Normalkurvan för flicka säger 15kg på 3 år nästan precis.

http://www.tillvaxtkurvor.se/PCPAL-2-7ar-flicka.pdf

Mvh Miks

Vår 1,5 åring väger 15 kg och vår 4 åring väger 16 kg... 4 åringen lite över normallängd och spenslig.
1,5 åringen mycket över normallängd och stadig. Nu har 1,5 åringen alltid varit stor 56 cm och 4,3 kg vid födseln jämfört med 4-åringens 52 cm och 3,3.

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 029
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
10 667
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 025
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka