När har ert barn vägt 15 kg?

Elisha

Trådstartare
Som rubriken lyder, vid vilken ålder har era barn vägt 15 kg? Anledningen till frågan är att jag kollar på syskonvagn men de flesta verkar ha en Maxvikt av 15 kg per sittdel, vilket jag tycker låter lite.

Normalstora barn för sin ålder syftar jag på, inte extrema prematurer eller så. :)

Som rubriken lyder, vid vilken ålder har era barn vägt 15 kg? Anledningen till frågan är att jag kollar på syskonvagn men de flesta verkar ha en Maxvikt av 15 kg per sittdel, vilket jag tycker låter lite.

Normalstora barn för sin ålder syftar jag på, inte extrema prematurer eller så. :)

Vår äldsta dotter blir 4 år i början av maj och hon väger 16-17 kg. Helt normalviktig enligt sina kurvor :)

Tror att min äldsta väger där någonstans. Hon är 3. Har för mig att hon låg strax under vid 2.5 och sedan dess har jag inte vägt henne då vi saknar våg. Hon är väldigt lång för sin ålder, jämnlång med barn som är 0.5-1 är äldre.

Om det spelar någon roll har hon sedan lillasyster föddes åkt ståbräda samt promenerat. Både när vi åkt kollektivt och när vi promenerat och hon säger att vagn är för bebisar så hon vill inte sitta i den heller :o

Man kan också tänka på att gränsen på 15 kg är just 15 kg för att det är EU-standard attt vagnar ska testas med 15 kg docka. Det finns vagnar som tidigare klarade mer som nu klarar 15 kg, och det finns vagnar som tar 25 kg i USA och 15 kg i EU. Trots att det alltså är exakt samma vagnar.

Det man ska tänka på är att garantin inte gäller om man överbelastat. Men annars är det knappast så att vagnen ramlar ihop vid 16 kg.

Man kan också tänka på att gränsen på 15 kg är just 15 kg för att det är EU-standard attt vagnar ska testas med 15 kg docka. Det finns vagnar som tidigare klarade mer som nu klarar 15 kg, och det finns vagnar som tar 25 kg i USA och 15 kg i EU. Trots att det alltså är exakt samma vagn.

Det man ska tänka på är att garantin inte gäller om man överbelastat. Men annars är det knappast så att vagnen ramlar ihop vid 16 kg.

Jo jag vet, men vill att garantin ska gälla.

Min 3åring väger 13-14 kg och min 5åring väger 17 kg, så någon gång där emellan väger de väl 15 kg. Mina är visserligen ganska små, men inte jättesmå.

Som flera säger är 15 kg en standardtestvikt. Är fullt övertygad om att de flesta vagnar tål mer! Att ha enbart ståbräda till en 2-åring tycker jag låter jobbigt, de är inte stora då!
Våra barn har vägt 15 kg runt 2.5-3 års ålder. Rätt medelstora individer.

Våra två yngsta, 20 mån o 13 kg respekt 4 år 18 kg åker fortfarande i syskonvagnen emellanåt. Det funkar fint, fast lite tungt förstås.

Mitt barn vägde 15 kg när han var 1,5 år, han var då i en väldigt matglad och hungrig period och rätt så knubbig. Men efter detta har han sträckt ut sig och växt ikapp med längden, så han väger bara c:a 1 kg mer nu ett år senare.

Runt 4-5 år tippade lillebror över 15 kilosgränsen.

Storebror minns jag inte men troligen lite tidigare då han alltid vägt lite mera.

Vår stora blir 3 i april och väger 15,6. Vid 2,5 vägde hon 14,6. Hon är ganska lång för sin ålder men inte något extremt.

Liknande trådar

Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 966
Senast: Badger
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 665
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 047
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 923
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar