När hantverkaren kommer

Här kan det både lukta illa (oftast i köksregionen pga odiskad disk och sopor som inte tömts i tid) och finnas damm som legat där i månader. Hälften av våra kläder ligger någon annanstans än i byråerna där de ska vara. Sänglinnet ligger, tack och lov ihopvikt, i en lagerhylla på övre hallen som man måste kliva över bråte för att komma fram till. Och så vidare. Jag tror inte att någon av oss lider av psykisk sjukdom. Däremot är det absolut så att stöket suger energi. Därför ska det bli så hiskeligt skönt att få in en diskmaskin snart så att vi åtminstone slipper handdiska allt. Det gör nog att det kommer finnas lite mer energi över för att ta tag i andra områden pö om pö.

Dock skulle vi behöva en typ förvaringskonsult/inredare som kom hit med nya ögon och talade om hur vi ska lösa förvaringen. För den löses inte av en diskmaskin.

Elektrikern kom tillbaka i går med en kvarts varsel och fixade några av grejerna han skulle göra. Sambon var hemma och vabbade så jag slapp fundera på stökigheter. Dock gav elis ingen exakt tid när han tänkte komma tillbaka igen för att fixa resten (diskmaskinen!! Hallå!), så jag hoppas att det inte ska bli någon hantverksrysare à la @Hyacinth av det här. :nailbiting:

Apropå spontana besök: nix, förekommer typ aldrig. På sin höjd kommer sambons bästis med kort varsel men honom känns det okej att släppa in. Jag har de flesta av mina vänner kvar i Stockholm drygt 1,5 h resa bort och de få bekanta jag börjat umgås med här är (ännu) inte på stadiet att vi åker hem till varandra oannonserat.

Jag har alltid haft den filosofin när jag gjort nåt åt nån annan att det ska vara precis lika bra gjort som om jag gjorde det åt mig själv och jag fuskar inte för det överlåter jag åt div. hantverkare. :p Det har faktiskt hänt fler än en gång att folk frågat om jag inte kan komma och fixa det hantverkarna misslyckats med gång på gång. Hur svårt kan det vara på en skala att skita i bruksanvisningen och tänka själv när bruksanvisningen och verkligheten inte stämmer? :meh:

Tidigare i höst var jag upp till Sälen och bytte en flottörventil på en toa samt kran och slang då rörisen där inte fick till det alls, det KAN ju vara så att man KANSKE måste ta en av stödbrickorna på den gamla och flytta över till den nya bara för att toastolen var direktimporterad. :meh:
Har ha ha! Min upplevelse är dock precis åt andra hållet. Dvs att det blir fel just pga att folk inte följer bruksanvisningen :D
Typ "Äh vadå läsa bruksanvisning? Det är bara mesar som gör det!" :rofl:

Har ha ha! Min upplevelse är dock precis åt andra hållet. Dvs att det blir fel just pga att folk inte följer bruksanvisningen :D
Typ "Äh vadå läsa bruksanvisning? Det är bara mesar som gör det!" :rofl:
Jag har kläckt ur mig "jävla loser, bruksanvisning, är du efterbliven eller?" :devil:
Tur folk vet att jag har Asberger och är gravt påläst samt aldrig lämnar nåt åt slumpen. :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 306
Senast: Holly92
·
Hästmänniskan Som flera säkert konstaterat, läser jag för närvarande sadelmakeri, Hantverksprogramet andra året. Har hela året kännt att dörrarna bara...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama