När hantverkaren kommer

Jag måste bara fråga alla som svarar att de städar innan besök men annars har det stökigt, får ni aldrig spontana eller oväntade besök?

Vi städar för det mesta en gång i veckan, ibland någon extra sväng med dammsugaren för att jag hatar att känna grus under fötterna. Men jag skulle inte städa något extra för att det kommer besök, besök kan dyka upp hos oss mellan 07.00 och 22.00 på ett ungefär alla dagar i veckan. Jag skulle tycka att det vore väldigt jobbigt att alltid ha "gäststädat".

Nej vi får aldrig spontana eller oväntade besök, bor alldeles för långt bort från alla för att det ska ske.

Japp. Kök och badrum, tog 1,5 månad längre än avtalat och fick bo hos den ena svärmodern i en månad med endast minimal semestergarderob att tillgå och utöver svärmodern två något märkliga andra inneboende. Satt på en övervåning i 1 månad och levde på pulvermos och pulverkaffe. Tvingade dem att riva badrummet två ggr på grund av fel och fusk. Köksgolvet endast 2 gånger. Och det var de enkla grejerna.

Det där låter förskräckligt!

Jag har hantverkarångest och behöver fixa mitt badrum, historier som din gör att jag får vatten på min kvarn om att alla lurar en och att det tar mycket längre tid än vad som sagts.

Någon som säger sig normalt sett inte störas av andras stök, men som störs om det "lukar illa" och vad det var.

Det var jag som skrev det och avsåg med det att oreda på så vis att där är grejor framme lite stökigt huller om buller (stör mig inte) och ingrott, smutsigt och illaluktande (stör mig).

Stor skillnad för mig personligen på stökigt och sanitär olägenhet alltså, men givetvis har alla olika toleransnivåer för vad som är stök, oreda och bara nasty.

Det var jag som skrev det och avsåg med det att oreda på så vis att där är grejor framme lite stökigt huller om buller (stör mig inte) och ingrott, smutsigt och illaluktande (stör mig).

Stor skillnad för mig personligen på stökigt och sanitär olägenhet alltså, men givetvis har alla olika toleransnivåer för vad som är stök, oreda och bara nasty.
Men händer det att du uppfattar det som sanitär olägenhet hemma hos folk?

Jag har nog kommit i kontakt med sådana bostäder via jobbet när jag var mycket yngre, men inget som jag skulle beskriva så hos "vanligt" folk.

Jag har hantverkarångest och behöver fixa mitt badrum, historier som din gör att jag får vatten på min kvarn om att alla lurar en och att det tar mycket längre tid än vad som sagts.

Precis så är det:meh:

Mitt bästa tips: ta in en oberoende besiktningsman när tätskiktet är gjort och nån gång innan det är klart. Vi tog även in för slutbesiktning.

Hantverkare är :devil: avföda. Renoveringen av badrummet var hemsk, jag fick lusläsa rörmokarfakturorna för röris nr 1 försökte blåsa mig rätt bra. Det var lika "roligt" med offerten från dem :meh: det är illa när ett tämligen stort företag inte kan komma med en korrekt uppställd offert.

Nej vi får aldrig spontana eller oväntade besök, bor alldeles för långt bort från alla för att det ska ske.

Ja det trodde jag också att vi gjorde men tydligen hittar folk hit ändå. Jag klagar inte, då slipper ju jag åka någonstans. Men jag måste säga att det känns lite främmande att aldrig få spontana besök, annars hade jag förstås inte frågat.

Nästan sanitär olägenhet har jag sett hos 2 familjer. Båda jobbade inom sjukvården.
De fick väl nog av hygien på jobbet.

Jag har bara träffat på det hos vårdtagare, och det är ju specialfall. Omfattande problematiker, helt enkelt. Jag tänker inte ens på de bostäderna som hem jag har besökt, utan snarare arbetsplatser där jag har jobbat.

Jag har det faktiskt inte så stökigt eller smutsigt, så det är lugnt. Däremot skäms jag över diverse grejer. Liksom, hästaffischer och en stor samling Kalle Ankas pocket i en vuxen människas sovrum?! :o

Jag har på sätt och vis stökigt.
Det ligger inte massa saker på golvet men i vissa skåp och på nån bänk i köket osv samlar Det sig saker.
Dammsuger och torkar golv gör jag en gång i veckan, dammsög kanske lite oftare när jag hade hunden
Hade velat haft fläckfritt hemma men jag får inte till det oavsett hur jag städar.
Men det är liksom inte kaos men tillräckligt för att störa mig

Hantverkare är :devil: avföda. Renoveringen av badrummet var hemsk, jag fick lusläsa rörmokarfakturorna för röris nr 1 försökte blåsa mig rätt bra. Det var lika "roligt" med offerten från dem :meh: det är illa när ett tämligen stort företag inte kan komma med en korrekt uppställd offert.
Jag har filosofin "fuska kan jag göra själv så varför ta in hantverkare" och då behöver jag bara bli förbannad på mig själv om det inte blev bra. :p

Jag hade lejt dig på stubben om du bodde närmare.
Jag har alltid haft den filosofin när jag gjort nåt åt nån annan att det ska vara precis lika bra gjort som om jag gjorde det åt mig själv och jag fuskar inte för det överlåter jag åt div. hantverkare. :p Det har faktiskt hänt fler än en gång att folk frågat om jag inte kan komma och fixa det hantverkarna misslyckats med gång på gång. Hur svårt kan det vara på en skala att skita i bruksanvisningen och tänka själv när bruksanvisningen och verkligheten inte stämmer? :meh:

Tidigare i höst var jag upp till Sälen och bytte en flottörventil på en toa samt kran och slang då rörisen där inte fick till det alls, det KAN ju vara så att man KANSKE måste ta en av stödbrickorna på den gamla och flytta över till den nya bara för att toastolen var direktimporterad. :meh:

Liknande trådar

Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 159
Senast: cirkus
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
Katthälsa Hej! Jag har ett bekymmer jag försökt få bukt med länge men har inte hittat nån bra lösning än, och det är dålig lukt av kattlådorna...
Svar
7
· Visningar
2 306
Senast: Holly92
·
Hästmänniskan Som flera säkert konstaterat, läser jag för närvarande sadelmakeri, Hantverksprogramet andra året. Har hela året kännt att dörrarna bara...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama