Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mia_R skrev:Jag undrar om du verkligen ska ha katt med din inställning? :smirk: Ja, jag har varit med om att 20 kr har varit en förmögenhet. Ja, jag har lämnat plasma för att få en gratis fika och lite extra pengar, för att kunna köpa morötter åt min häst eftersom jag unnade henne de 60:- mer än mig själv. Ja, jag har alla mina djur försäkrade. Ja, jag har varit nere på knä mer än en gång men aldrig att jag låtit mina djur komma på undantag utan antingen åkt direkt till veterinär eller kallat ut akut. Ja, jag har levt på havregrynsgröt en hel sommar när jag var djurlös och tjänstledig och gnetade på mina surt hopsparade pengar i jakt på ngt vettigt att jobba med.
Är det nån sorts tråd i vem som har/haft det jobbigast? Ja, jag har levt på 6 knäckebrödskivor + en mugg youghurt/dag i veckor. Har jag rätt att uttala mig om att det finns likt förb*nnat inga ursäkter om man har djur och inte ger dem rätt foder, rätt vård och veterinärvård vid behov?!
Mia_R skrev:Men eftersom det är så synd om dig jämt, Kat, så kanske du ska göra dig av med katten så behöver inte den komma i kläm?
Sastra skrev:Men befinner man sig i det läget kanske man inte ska ha djur!
Visa skrev:Ja det kan den. Men jag tror att det skulle ha märkts då. Jag tror inte den skulle bete sig helt normalt då. Och jag sa ju nyss att jag inte visste eftersom jag inte är ngn veterinär.
Jag har beställt en tid hos vet. på tisdag då jag ska fara och kolla upp den för säkerhets skull.
Mia_R skrev:Brukar inte alla trådar som du skriver i till slut handla om dig?
MissFideli skrev:När vet du om det är för säkerhets skull eller verkligen behövs? När det behövs kan det ju vara för sent?
Hade jag åkt in med min huskatt för säkerhets skull så hade hon kanske levt idag, njurarna till trots. Nu åkte jag in när det behövdes och en månad senare var hon död.
eftersom att katten blivit påkörd, så kan det vara något allvarligare med katten. tycker du ska ta in han/hon om du kan.Visa skrev:Jag har en katt som jag tror det har hänt något med. Vi satt ute och grillade å då kom en tjej å frågade om vi kunde kolla på den där katten (en av våra katter) för den hade blivit påkörd av en moppe
Vi kollade och den mådde fint. Då jag kom in såg jag våran andra katt gå omkring i köket och sen lägga sig ner och flåsa jättemkt! Jag försökte få den att gå några steg men den ville inte (kunde gå men la sig ner efter några steg). Det måste ha varit den katten som blev påkörd!
Jag kände och klämde över hela katten och den reagerade inte någonstans. JAg ringde till vet. men hon sa att antingen är det chock eller invärtes skador. Hon sa att det snabbt skulle flyga iväg i tusenlappar eftersom hon har jour!
Så jag sa att jag skulle avvakta och ringa om det inte blev bättre.
När borde chocken släppa? Hur länge kan han ligga och flåsa tills det inte längre är chock, utan måste vara nått annat?!