Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sastra skrev:Du skrev och frågade vad du skulle göra med din skadade katt och svaret var uppenbart.
Fast grejen är ju att OM man har djur så får man väl se till att man har pengar. Det finns inga giltiga skäl till varför man inte åker iväg till veterinär. Man sätter sig inte i den situationen att man tvekar för att uppsöka veterinär vid behov. Efter att ha blivit påkörd så är det väl solklart att uppsöka veterinär.Visa skrev:Men det va då helvete vad alla vart upprörda?! Vems jälva katt är det, min eller eran?! Jag ringde ju till veterinären och hon sa att hon bara kunde veta om hon kollade på honom å att jag skulle ringa om det blev värre, alltså om han låg stilla väldigt länge, inte ville äta dricka osv!
Jag är student och har inte pengar att fara in med en katt "för säkerhets skull" då veterinären säger att jag ska höra av mig om det blir värre.
Nu mår iaf katten bra igen, han går lite "stelt" men är och kelar å äter å dirkcer osv. Blir lite rädd när man tväröppnar dörren eller liknande.
Usch vad jag blir irriterad på människor som bara ser saker ifrån en synvinkel!
Hur vet du att katten inte har brutit något, eftersom du inte tagit den till veterinär?Visa skrev:Det var en moppe som hade kört på katten, och jag såg det inte själv så man vet ju inte riktgit vad som hände, för den hade ju inte kört "på" katten etersom att den inte hade brutit ngt.
Sastra skrev:Ja du, man får ha lite framförhållning om man ska ha djur. Kanske lite pengar sparade om olyckan är framme. Och skulle man inte ha det finns alltid utvägar, till exempel ger de veterinärer jag har träffat på möjlighet till uppdelning av avgiften. Jag står fast vid att om man inte har råd ska man inte ha djur.
För övrigt: Jo, jag har varit med om att livet har förändrats och vet mycket väl att ens levnadssituation kan skifta markant från en tid till en annan. Men det är sådant man får räkna med kan hända. Allt är inte konstant i livet.