Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du skrev ju att han går lite stelt, så då är han ju inte normal. Han kan ha fått en spricka i benet eller ryggen så utan att ha varit hos veterinär kan du inte veta faktiskt. F.ö håller jag med de andra. Konstig veterinär som inte tycker att hon behöver titta på en påkörd katt och att hon började prata om hur mycket det skulle kosta utan att du ens frågade det. Eller?Visa skrev:den är ju "normal" nu. Därför tror jag inte att den har brutit ngt. Men jag är ingen veterinär så jag vet inte.
Mysgrisen skrev:*kl*
Efter vad jag har förstått så är chock ett mycket allvarligt tillstånd för en katt att befinna sig i.
MissFideli skrev:Skulle min katt med patellaluxation behöva akut operation så måste jag ha upp 8000:- per knä. Dom pengarna har inte jag, men då är det upp till mig att se till att jag kan komma åt dom pengarna på något vis om hon behöver det.
Sen har jag faktiskt reagerat på dagens trend att djurägaren självklart skall göra ALLT för att djuret till varje pris skall överleva.
Jag har inte argumenterat emot att skydda djur från onödigt lidande, i form av långdragen och plågsam behandling till liten eller ingen nytta eller i form av ingen behandling alls för att djurägaren inte har råd. Min åsikt är att man ska veta att det innebär kostnader att ha djur och att katter inte är undantagna. Man ska vara medveten om att ett djur kan bli dyrt och om man inte har medlen ska man avstå från att skaffa det. Sedan om det bästa för djuret är avlivning eller behandling ska inte vara en kostnadsfråga.peter_lundin skrev:hur långt måste man vara villig att sträcka sig ekonomiskt, i vissa fall med en lång konvalescens o en osäker utgång. Att ta bort ett skadat djur är aldrig fel.
PL
mandalaki skrev:Ekonomin är inget argument, i mina ögon.
Visa skrev:Jag har beställt en tid hos vet. på tisdag då jag ska fara och kolla upp den för säkerhets skull.