kolblakkur
Trådstartare
Jag har ett "litet" bekymmer. Står i ett toppenbra stall och allt har varit hur bra som helst fram tills för cirka ett halvår sedan. Upplever det som att trafiken blivit tyngre och mer intensiv på vägen utanför stallet - som jag såklart måste köra på för att komma någonstans I och med detta har jag börjat köra mer sällan vilket är SÅ trist, för jag älskar att köra. Mina ponnys är trafiksäkra, men har inte mött lastbilar. Känner mig osäker mycket på grund av detta. Hur tränar man inför detta? De står längst vägen där bilarna kommer, men det är ju inte alls samma sak som att vara utanför hagen utan flocken.
Mina ponnys tål typ allt vanligtvis, lyssnar bra men mötte en traktor med min klippa till ponny i våras och det var inte populärt, han reste sig i vagnen. Denna traktor hade såklart dubbla däck och ett monsterredskap på släp och inte saktade gubben ner heller Hade det varit en vanlig traktor hade det garanterat varit okej. Detta gör att jag blir osäker när det gäller att möta lastbilar Funderar på att köpa en vagn med bromsar, men vet inte om detta kan göra att hästen får ännu mer panik p.g.a. att den inte kan fly från det farliga.
Tacksam för all input!
Mina ponnys tål typ allt vanligtvis, lyssnar bra men mötte en traktor med min klippa till ponny i våras och det var inte populärt, han reste sig i vagnen. Denna traktor hade såklart dubbla däck och ett monsterredskap på släp och inte saktade gubben ner heller Hade det varit en vanlig traktor hade det garanterat varit okej. Detta gör att jag blir osäker när det gäller att möta lastbilar Funderar på att köpa en vagn med bromsar, men vet inte om detta kan göra att hästen får ännu mer panik p.g.a. att den inte kan fly från det farliga.
Tacksam för all input!