När fick ni veta att ni var gravida?

Sv: När fick ni veta att ni var gravida?

I vecka 8 eller 9.

Hade inga känningar över huvudtaget, men såg mig själv i spegeln efter en dusch och uppmärksammade att mina bröstvårtor var helt annorlunda.

Vilken rolig idé till tråd! :) Nu har jag inga barn, men skoj att höra historierna!

Jag skulle åka till Italien dagen eftermidsommar och höll spy i duschen, trodde bara jag var bakfull:grin: Sen satt jag och var åksjuk fyra timmar i planet innan vi kom fram (på hemvägen spydde jag tom på planet). Tog grav.test dagen efter, jag var i vecka 7 då.

Men jag hade inte haft min mens den månaden, men hade just bytt p-piller så jag trodde det berodde på det. Däremot trodde min sambo att jag var gravid, vilket inte jag trodde på.

När jag väl fick reda på att jag var gravid förklarade det min plötsligt obefintliga kondis, extrema luktkänslighet (heja att jobba i hemtjänsten med det), sug på pommes frites och väldigt känsliga bröst.

Jag kan inte heller rekommendera att åka utomlands i början av graviditeten, jag ville bara hem till svensk mat och slippa 40 grader i temperatur.

Jag har upptäckt det mellan vecka 6-8 båda gångerna. Första gången mådde jag illa, tappade matlusten helt och var jättetrött. Jag testade mig när jag spydde på jobbet en dag. Andra gången mådde jag lite illa och fick världens aptit. Jag var hungrig HELA tiden. Båda graviditeterna var planerade så jag blev inte så förvånad över att jag mådde som jag gjorde. :)

Två av tre gånger har jag känt "nu tog det", och testat vid mensen skulle ha kommit. Tredje gången så kom bara inte mensen och då testade jag. Det har varit planerat, så ingen chock direkt. ;)

Knapplån

Jag fick jätteömma bröst, och när mensen sen inte kom som den skulle så sa jag till sambon att jag var gravid men han ville avvakta. Men tji fick han - i sommar blir han pappa! :)
Jag var i vecka 7 eller 8 då.

Min svärmor förstod direkt och frågade mig faktiskt om jag var gravid, men jag hade inte testat mig än då utan svarade nej. När vi sedan berättade så sa hon att hon hade sett och förstått det.

Ja, det är konstigt när folk bara vet! En på mitt jobb visste när jag var i vecka 8-9, utan att jag hade nämnt något till någon.

Min mamma sa åt mig att ta ett test :o

Men jag hade druckigt typ 7 liter blåbärssoppa den helgen, och var hemma ifrån jobb då jag kände mig risig men visste inte riktigt varför (var ju varken förkyld eller magsjuk...)

Jag väntade på min mens för jag skulle börja äta p-piller. Hade träffat en kille... Fick en liten blödning och inget mer, trodde det berodde på att jag börjat med pillren. Blev ändå lite fundersam så efter tre dagar gjorde jag ett gravtest som var positivt. Var då i v. 4-5.

I v. 4 (?), två dagar innan förväntad mens tog jag ett test.
Veckan innan satt jag och grät till Batman och Alvedons reklam med den stora hästen och det lilla barnet samt att jag var sugen på ako-kolor.

Strax innan mensen skulle ha kommit. Humör som skulle får en uppretad spottkobra att verka trevlig :cool:

i vecka 7 ungefär.

Hade haft en mini-mens -trodde jag iallafall, tills jag av någon anledning kom ihåg att man kunde ha blödningar i början på en graviditet. Testade samma dag :)

Jag visste båda gångerna. Inga svullna bröst, illamående osv. Och oregelbunden mens. Ca 28-38 dagar mellan varje.

Med sonen hade jag varit sjuk i ca 4 veckor och gick på penicelin. Jag sa till min läkare att det fick inte vara något som kunde skada ett foster i tidigt skede. Han frågade om jag va gravid och då va det för tidigt för att avgöra. Men sambo och jag försökte inte undvika en graviditet utan hoppades lite på att det skulle bli en bebis..
Jag vaknade sista dagen på penicelinkuren och "visste". På kvällen köpte jag ett test och det visade först negativt. Så jag tänkte köpa ett nytt dagen efter för jag va bombsäker. Det va då 30 dagar sen förra mensen.
Men sakta efter 5 minuter började jag ana något på stickan. Extremt svagt va det men helt klart det besked jag ville ha:love:

Den här gången försökte vi lite mer seriöst. Och mensen va något mer regelbunden än innan sonen.
Ca 29 dagar mellan varje. Visste 4-5 dagar innan jag tog testet att jag va gravid. Började mentalt intala mej själv att helt sluta med nikotin. När jag tog testet slutade jag omedelbart. (precis som jag gjorde med sonen)..
Är planerad att få mitt undervärk i morgon.....

Båda gångerna kom symptomen nån vecka efter plusset. Plussade båda gångerna i v 5..

Kl.

Mensen va sen. och så sa min fina sambo att om det inte är en bebis i magen som gjorde att jag va som jag va så skulle han göra slut... Plussade samma dag ;-)
Nu är jag i v.9 + 6 dagar och jag tyckte beskrivningen om spottkobran passar ypperligt på mig med... stackars min man...

Första gången gick jag på en koll eftersom mensen hade hoppat över. Hade inte en tanke på att jag kunde vara gravid och kände inte något alls. Var i v 12 då om jag minns rätt. Andra gången sökte jag vårdcentralen eftersom jag var ovanligt trött och blev yr gång på gång. Har lågt blodtryck och är van att det snurrar ibland, men inte i den utsträckningen. Kände mig svimfärdig gång på gång. Inte minsta tecken på graviditet då heller. Tror det var i v 8 då. Jag har fö aldrig mått illa en endaste sekund under mina graviditeter. Gick bara upp en massa i vikt.

Det började med att ena bröstet ömmade förfärligt mkt! Trodde ett tag att jag hade en tumör eller ngt!
Sen började andra ömma och så frågade sambon om det inte var väldigt länge sen jag hade mens ;)
Jag hade dålig koll så tog ett grav test .

Hade sen inga symptom alls! Hade jag inte blivit så stoor så hade jag nog inte märkt att jag var gravid alls hehe.

Vecka 6 - Mådde väldigt illa på morgonen, trodde minst på magsjuka eftersom det gick på jobbet. Insåg även att mensen skulle ha anlänt, köpte test på kvällen och jajamän jag var gravid.

Med första två i vecka 10 ungefär då var jag hos gyn och gjorde årlig besiktning.
Med tvåan tror jag att jag tog reda på det i vecka 8 el 9

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 040
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod