Sv: När fick ni veta att ni var gravida?
Jag visste båda gångerna. Inga svullna bröst, illamående osv. Och oregelbunden mens. Ca 28-38 dagar mellan varje.
Med sonen hade jag varit sjuk i ca 4 veckor och gick på penicelin. Jag sa till min läkare att det fick inte vara något som kunde skada ett foster i tidigt skede. Han frågade om jag va gravid och då va det för tidigt för att avgöra. Men sambo och jag försökte inte undvika en graviditet utan hoppades lite på att det skulle bli en bebis..
Jag vaknade sista dagen på penicelinkuren och "visste". På kvällen köpte jag ett test och det visade först negativt. Så jag tänkte köpa ett nytt dagen efter för jag va bombsäker. Det va då 30 dagar sen förra mensen.
Men sakta efter 5 minuter började jag ana något på stickan. Extremt svagt va det men helt klart det besked jag ville ha
Den här gången försökte vi lite mer seriöst. Och mensen va något mer regelbunden än innan sonen.
Ca 29 dagar mellan varje. Visste 4-5 dagar innan jag tog testet att jag va gravid. Började mentalt intala mej själv att helt sluta med nikotin. När jag tog testet slutade jag omedelbart. (precis som jag gjorde med sonen)..
Är planerad att få mitt undervärk i morgon.....
Båda gångerna kom symptomen nån vecka efter plusset. Plussade båda gångerna i v 5..