När fick ni veta att ni var gravida?

Sv: När fick ni veta att ni var gravida?

Jag kände nästan direkt båda gångerna. Första gången kräktes jag när ägget fäste och andra gången kände jag någon dag efter att vi haft sex att det var något. Jag har börjat må riktigt dåligt och kräkts non-stop v.5-6 båda gångerna, så det är svårt att inte upptäcka det då... ;)

Första barnet, var inte godissugen överhuvudtaget. Normalt kunde jag äta en påse godis varje kväll. Sen var jag så extremt trött. Trodde jag blivit utbränd. Tog ett test och sen blev jag tvungen att ta tre till... När jag gjorde VUL så var jag i vecka 9-10. Inte planerad grav med andra ord.

Andra barnet, tog test i vecka 5 och det var positivt! Denna gången var det planerat.

Knapplån.

Med första barnet så upptäcktes det någon gång kring v 10 om jag kommer ihåg rätt, jag tog ett test när jag började spy som en kalv en morgon bara sådär. Inte ett enda p-piller missat.

Andra barnet fick jag extrema smärtor i livmodern en morgon, och tog ett test senare under dagen. Visade starkt plus direkt. Fick åka in akut pga smärtorna till slut under kvällen, och då visade det sig att jag var kring v 20. Inte ett enda missat piller där heller.

Har även upptäckt en graviditet då ett missfall kom, så jag vet inte vecka där. Då hade jag p-stav.
Sen en som upptäcktes i v 8 när jag var tonåring, gjorde abort kort efteråt. Då hade jag p-piller, men festade rejält så där kan jag inte svära över hur väl dom tagits eller stannat kvar i kroppen ;)

Så alla har varit hyfsat chockartade och väldigt oplanerade.

Vårt första barn var väldigt välplanerad, men det tog ett tag innan det tog sig. Någon dag efter att mensen skulle ha kommit så var jag på gymmet och det kändes inte alls som vanligt. Jag kände mig febrig (fast jag visste att jag inte var det) och orkeslös och fick då en stark känsla av att det nog var något på gång. När jag verkligen kände efter var nog brösten lite ömma också. Testade morgonen därpå och visst blev det ett plus på stickan.

Andra barnet var inte lika välplanerad, men vi visste ju med oss att vi slarvat. När mensen var 3-4 sen testade jag och det var ett starkt plus. Hade inga symptom öht då.

Jag brukade ha lite oregelbunden mens, så för mig var det ingen panik att den inte kom.. det hade börjat komma små blödningar, så jag trodde den var på g, det var sambon som sa åt mig att ta ett test då jag hade otroligt kort stubin och ömma bröst, jag bara: aldrig att jag är gra...... *tänker efter* köp ett test ffs!
köpte två pack, testade en och testade igen dagen efter, båda visade att jag var gravid.. var runt v5.

blev lite i chock först, men sedan förstod jag vad som hade hänt och det var bara att finna sig i det, ringde en bm och sa att jag tänker behålla det, skulle aldrig kunna göra abort så valet var enkelt så vi bokade tid för inskrivning och sådant, nu är jag i v17 (tror jag) ul om en vecka :D

Jag märkte inget, jag hade inga självklara symtom som illamående, ömma bröst etc. Mensen har alltid varit oregelbunden, ibland är det stora blödningar o ibland nästan inga alls så att det bara kom lite förra månaden var inget jag tänkte på. Denna månaden blev mensen sen med nästan en vecka o jag gjorde ett test som gav ett starkt plus.
Jag ringde MVC och fick tid för VUL då jag ätit p-piller o vi inte visste hur långt gånget det var. Vi sa max vecka 8 men vi var visst i vecka 14 (13+5)...
Igår gick vi in i v. 16 och det är fortfarande lite overkligt!

Jag var i v 5 när jag upptäckte det. Sambon skulle till Indien samma dag och jag kände att något var inte som det skulle. Hade ömma bröst och alldeles för mycket mensvärk sedan någon vecka tillbaka, men då bara väntat på mensen. Men jag kände liksom att det nog var så att det var en bebis på gång.

Så när sambon for iväg en snabbis för att handla något till resan kom jag på att jag hade en sticka hemma och kunde inte hålla mig :D Den var positiv så det skrek om det och jag slängde mig ner på köksgolvet, skrattade och grät om vartannat. Kunde inte tro att det var sant så jag ringde och spelade oskyldig till sambon och bad honom åka inom apoteket på väg hem, "köp inte bara en" sa jag.
Så han kom hem med fyra och alla fyra plussade. Han stod som ett fån och trodde inte heller det var sant :D Så han hade en del att fundera på under sin resa i Indien ett par veckor ;)

Lyckliga och chockade (eller ja, barn kan ju faktiskt bli till om man sexar utan skydd) som två fån :love::love:

Nu är vi i v 24 :love:

Jag tog ett gravtest helt övertygad om att jag inte var gravid. Vi hade gjort vårt första IVF (provrörsbehandling) men jag hade mensvärk och var övertygad om att mensen skulle komma. Testet var egentligen bara för att klargöra för mig själv att det inte gått vägen.

Men sakta, sakta uppenbarade sig ett plus och hela världen började snurra typ. Kastade mig ut i bara gummistövlar och pyjamas för att berätta det för den blivande pappan som var i stallet.

Bara någon vecka efter plusset (alltså någon gång i v. 5-6) började jag må hemskt illa och det höll i sig till v. 14-15 någon gång. Hade det varit en vanlig graviditet hade jag nog anat då iallafall.

En dag blev jag så fruktansvärt dyster, på ett sätt som jag inte varit sen puberteten. Det var sjukt synd om mig tyckte jag :p Dagen efter mådde jag nog som vanligt, men några dagar senare, när sambon lade händerna på mina bröst och jag skrek rakt ut, började jag ana oråd. Trodde väl egentligen inte att jag var gravid i alla fall, eftersom jag inte tyckte jag borde vara det ("säkra" perioder...) men beställde test och testade solklart positivt! Första känningen måste ha varit en dryg vecka efter befruktningen, testet taget ca en vecka efter det. I dagarna är det tio månader sen, prinsen är 6 veckor!

med sonen: i v 9-10 pga att jag inte hade ngn mens, i övrigt var lite större bröst enda symtom. Han var inte planerad och jag åt p-piller! inget illamående under hela grav!

med dottern: vid beräknad mens. Tunga bröst, "mensvärk" och sjuuuukt illamående började ca 1 v senare

Tja, inget dramatiskt. Mensen var några dagar sen, och vi planerade ju barn, så jag köpte ett test och det visade positivt. Hade inga känningar alls då, det kom först några veckor senare i form av svullna bröst och lite aptitlöshet.

Började misstänka att det var något på gång då min kropp inte svarade normalt vid träning, jag borde ha varit i hyfsad form, men det kändes som att jag sprang genom ett bollhav. När jag sedan blev lite illamående under en längre bilresa tog jag ett test. Var då o vecka 5.

Vi hade försökt få barn i 2 år och skulle börja med IVF i sept. Vi var på semester med ett annat par som talade om att de skulle ha smått och var i vecka 10 när vi var där. Jag blev sjukt lessen då de bara försökt i ett par månader, men det gick snabbt över.

Jag skulle ha mens (har 26 dagars cykel) lördagen vi åkte hem, men redan på torsdagen innan började jag må konstigt. Jag var yr och behövde lägga mig att vila mitt på dagen. Allt började lukta massor, så pass att jag och min man blev osams för att jag tyckte att hans drink luktade så äckligt att jag itne tyckte att han skulle dricka den. Jag trodde att det var värmen och alkoholen som gjorde att jag mådde skit, aven fast jag drack väldigt lite... Konstigt hur dum jag var när jag i 2 års tid letat grav.tecken nu inte kopplade alls...:p Kompisen som var gravid tyckte att det var konstigt att jag sov längre på morgonen men ändå var trött på dagen.

På flyget hem gick jag på toa var 20:de min typ för jag trodde mensen kom. På vägen hem stannde vi och köpte ett test. Väl hemma tog jag det och la ifrån mig det, övertygade om att det skulle vara negativt som alla andra gånger. Blev helt galet förvånad när jag tittade till och så ett +! Skrek genom toalettdörren till min man att vi skulle ha barn. Han stod i köket redo att öppna en flska vin...;) Den är inte öppnad än och det är 13 dagar kvar till BF.

Vi hade planerat att bli gravida så jag testade dagen efter beräknad mens och det visade positivt :) Vecka 5 eller vad det kan varit då.

Hade inga känningar då och det tog lång tid innan jag kände mig gravid. Var superosäker trots positivt test fram till vecka 12 då vi gjorde KUB ultraljudet och fick se det lilla livet, då var jag lugn igen :)

En kompis till mig sa åt mig att ta ett test. Hon tyckte det var bra längesen jag hade mens :D Sagt å gjort så kissade jag på pinne efter pinne med samma resultat. Hade annars inga "symtom" alls.
Var helt chockad, trots att jag inte använde något preventivmedel. Vi hade väl tänkt som så att om det blir nåt så blir det, men försökte inte aktivt att bli gravida. Hade haft p-stav som jag tog ut bara några månader innan det "tog sig".

Kl

Vi hade bara varit ihop i 3 månader.. Jag hade haft Cerazette ett tag men blev minst sagt jäklig i humöret av dem så vi kom överens att sluta med dem och köra på säkra perioder och kondom. Jag var dessutom väldigt inställd på att jag var nästintill steril då jag haft både Pco, sköldkörtelproblem och vajsing med hormoner.

Hittade en väldigt smart (tyckte jag då) app till telefonen där man kunde räkna ut sin mens så vi körde på det ett tag. Sen kom inte min mens men eftersom jag precis slutat med Cerazette trodde vi att den kunde vara lite oregelbunden.

När den var två veckor sen så sa vi att det är kanske bäst vi testar så vi köpte ett test i stan. På väg hem i bilen fick jag världens mensvärk och sa till pojkvännen att nu kom mensen. Men inte. Testade direkt och det var ju ingen tvekan.

Pojkvännen var hemma hos sig och jag ville inte säga det på telefon, så när han ringde och frågade hur det gått var jag i stallet och fick bara svara helt undanglidande. Sen åkte jag hem till honom och grät och skrattade om vartannat..

Underverket som vi tackar iPhonen för är snart 6 månader och sover just nu gott i sin vagn.. :D

En vecka före BM fick jag helt annorlunda lukt och smaksinne, det var markant skillnad, kunde inte äta västerbotten ost (som jag annars älskar) jag trodde det var nåt fel på den. ;)
testade två dagar efter BM första dag och fick ett stort blått plus. Dvs. jag var väl i vecka fem eller nåt. :D

I v. 5, hade ömma bröst och mensvärk i en vecka men den kom aldrig. Gjorde ett test som plussade rejält, gjorde fler test dagen efter med samma resultat. Planerat, men ändå oväntat eftersom mina ägglossningstest aldrig visat något de senaste månaderna. Läskigt också då jag har diabetes typ 1.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fick efter min tredje graviditet åderbråck på ena benet, inte särskilt mycket. Men det har blivit mer och mer hela tiden sedan dess, nu...
Svar
10
· Visningar
840
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 040
Gravid - 1år Vi har börjat potträning lite smått. Pottan vi har är lite för låg fram, så det blir mycket kiss utanför även om man försöker hålla ner...
Svar
6
· Visningar
626
Senast: Imogen
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod