Nu har jag massa frågor igen. Jobbar min sista dag idag, men är anställd även imorgon. Så långt som att jag ska skriva in mig på arbetsförmedlingens hemsida på måndag är jag med på. Men;
- när/hur kontaktas a-kassan? Mejl, telefon? Också på måndag, eller måste jag vänta till tisdag i och med att det är röd dag på måndag?
- jag har fått tre dagar i halva januari när jag ska jobba. En av de dagarna är inte en regelrätt heldag a la 8-17, men det är samma tider som jag jobbat nu. Spelar det roll? Ska jag begära ett nytt arbetsgivarintyg och anmäla mig till arbetsförmedlingen igen efter de dagarna?
- igår sa chefen till en av mina kollegor att han tänker ringa mig om det skulle behövas, om någon är sjuk eller är ledig. Hur funkar det om jag bara jobbar någon dag då och då? Skriva in sig igen varje gång?
- när det blir högsäsong sen kommer han behöva ta in extrapersonal som bara sitter i kassan. "Får" han förbise mig då, eller ska han erbjuda mig det jobbet? Tjejen som hade det förra året pluggar i en annan stad, och hon kommer inte kunna börja förrän terminen är slut, medan jag kommer kunna hoppa på direkt redan i april.
@svea, du verkade ju insatt?