Ditt förra ställe gjorde fel. På en större arbetsplats har de antagligen bättre ordning.Så en fråga som egentligen inte rör nya anställningar/arbetsförmedlingen, utan mer den anställning som avslutas nu. Jag har ju en massa intjänad semester från det här året, plus två betalda arbetsdagar kvar från i år, som jag inte tagit ut/kommer kunna ta ut nu eftersom jag slutar. Vad händer med dem? Schemat fungerar inte för gruppen om jag hade tagit ut det nu den tid som är kvar, så arbetsgivaren har inte ens föreslagit det.
Grejen är att jag hade elva intjänade semesterdagar även på det andra stället som chefen ville att jag skulle tagit ut innan jag slutade. Jag ville inte förlorar pengar, så jag jobbade uppsägningstiden ut. Fick typ 2000 kronor, som vi tror är semesterersättning och inte en fullvärdig betalning för de dagarna (hade varit en full månadslön från det stället annars), men det är ett litet ställe och jag orkade inte tjafsa. Men här rör det sig ju både om mycket mer, det är ett stort nationellt företag och jag behöver verkligen få ut så mycket pengar jag bara kan. Vad gäller?
Jag är varslad och har hela 2017s semester att ta ut när jag slutar. Plus 7 dagar jag har kvar på det är året, som jag tjänade in 2016. (Vi har inte förskottssemester. Det betydde att jag fick jobba ett helt semesterår innan jag kunde ta ut betald semester).
Ser fram emot att få dagarna i pengar. Det räddar en månad till innan jag måste knapra på det jag får från A-kassa eller nytt jobb.