När den fria amningen har spårat ur...

Sv: När den fria amningen har spårat ur...

Om eller när du ger ersättning, köp glasflaska eller plastflaska utan polykarbonatplast utan Bisfenol A(om det ens finns?), inte nyttigt för bebis med vad som händer med plasten när den värms upp.

I juni blir det tom olagligt för butiker att sälja nappflaskor med bisfenol, så visst finns det giftfria flaskor att få tag på tämligen enkelt. :)

Jag visste det var på G, men inte att det skulle bli så snart. Gäller förbudet all plast eller bara nappflaskor?

Tillverkningen stoppades 1 mars och från 1 juni är det helt stopp enligt EU. Detta gäller vad jag ser enbart nappflaskor.

Jag misstänkte det-hårdnackat motstånd från plastföretagen inom EU och dess köpta forskare.

Ja, akta er då, eller era barn, för konservburkar med plast innuti och dess innehåll.

amningshjalpen.se :bump:

Min äldsta dotter ammade också väldigt mkt, och sov lite (sov ca 22-15 med max 1,5-2 timmars mellanrum mellan amningarna på natten, sen sov hon två halvtimmar dagtid). Min yngsta dotter ammade också mkt men inte riktigt lika extremmkt, och sov lite bättre (lite längre stund undan amning på natten, och så sov hon ca 3 timmar dagtid).

Vilken skillnad mot barnens kusin som ammade 5 minuter var 4:e timme, sov i vagn massor med timmar på dagen och ammade en gång per natt mellan 20-06 eller något sånt.

Sempers barnmatsburkar (i glas) har haft bisphenol i locket fram till sommaren 2010. Sist jag läste var det fortfarande två maträtter som hade kvar de gamla locken. "Vi gör den finaste maten för era barn, men under hela bisphenoldebatten har vi knipit mun och bara hoppats på att det inte kommer ut att vi har bisphenol i burkarna..." Skit.

Liknande trådar

Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar