Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tar itu med saker runt kl 22 så gott som varje kväll. Mysigt att greja och fixa på kvällskvisten.Jag tycker att natten börjar kl 22.
Efter 22 påbörjar man inte något nytt utan nästa sak är att lägga sig, därför är det natt
Jag är fostrad till att ha ett telefonfönster mellan 9-21. Man ringer inte före 9 och inte efter 21 och tycker nog likadant nu
Jag tar itu med saker runt kl 22 så gott som varje kväll. Mysigt att greja och fixa på kvällskvisten.
Natt är nog från ca midnatt till 06.00, tror jag.
Jag tänker på uttryck som "det är ju mitt i natten". När är mitt i natten? Jag skulle nog kunna säga/tänka "det är ju mitt i natten" kl 01.30-06.00 ungefär.
06.00-07.00 är fakirtid. Jag vill absolut sova då, men det händer att jag måste gå upp före 07.00.
På kvällen finns ingen fakirtid. Läggdags är bara styrt av när jag måste gå upp dagen därpå.
Så... Om du är ute på krogen, kommer hem vid 05.00 och går och lägger dig dåSvaret är nog att natt börjar olika för olika människor.
Så att undvika att ringa någon 'mitt i natten' är lite vanskligt,
om man utgår från sin egna egocentriska uppfattning.
För min del kan nattstart (dvs sänggåendet) variera friskt mellan 21.00 och 01.00
Jag tror du tolkar min sistarad lite för entusiastiskt nu.Så... Om du är ute på krogen, kommer hem vid 05.00 och går och lägger dig då
Börjar natten vid 5 menar du då?
Kan det inte vara natt för att du är uppe och vaken
Är parentesen helt betydelselös menar du ?Jag tror du tolkar min sistarad lite för entusiastiskt nu.
Om man översätter och plockar bort paranteser ser den ut så här: "För min del kan sänggåendet variera friskt mellan 21.00 och 01.00"
Vet du, jag tror du och jag använder paranteser och förkortningen för "det vill säga" olika.Är parentesen helt betydelselös menar du ?
"Nattstart ( dvs sänggående)"
Ja jag brukar använda dom en liten förtydling i texten ( kanske borde jag använda dom oftare här på buke) eller en liten tanke kopplad till textenVet du, jag tror du och jag använder paranteser och förkortningen för "det vill säga" olika.
Nej, det betyder att jag använde båda orden som synonymer.Om du då använde parantesen i texten Nattstart- dvs sänggående. Då betyder det ju att natten startar när du går till sängs?
Eller missuppfattar jag dig igen?
Föe åtta skulle jag inte ringa någon (utom föräldrarna och min farmor) och man ringer inte efter kl 21, nej. I all synnerhet inte till människor man inte känner.Jag är fostrad till att ha ett telefonfönster mellan 9-21. Man ringer inte före 9 och inte efter 21 och tycker nog likadant nu
Nu i småbarnsåren tycker jag att det är telefonförbud mellan 19-09 iallafall. Med risk för att väcka barn. Men generellt är de väl ok att ringa fram till 21 iallafall!
Är natt och sängdags synonymer för dig?Nej, det betyder att jag använde båda orden som synonymer.
Nej, nu läser du mig nog lite förhastat.Är natt och sängdags synonymer för dig?