När börjar natten?

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare ameo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 61
  • Visningar Visningar 8 311
Hela dygnet: 00-05 natt, 05-09 morgon, 09-11 förmiddag, 11-13 lunchtid (här vore det logiskt med "middag", men nä, inte där jag kommer ifrån :p), 13-18 eftermiddag, 18-00 kväll

Natt för mig är ungefär 23-04:30. Kan inte direkt gå efter när jag oftast sover för då skulle det vara mellan åtta på morgonen och tre på eftermiddagen.;)

När jag jobbar börjar natten kl 21 för det är då vi börjar när jag ska jobba natt. Annars skulle jag nog säga kl 23.

23.25. Alltså från och med man börjar ange tiden i förhållande till tolv istället för till elva. Tjugo över elva är kväll, fem i halv tolv är natt. :D

Men telefontid upphör kl 22, och gud nåde den som ringer senare. :cautious:
Jag växte upp med att telefontiden upphörde 20.00 och kör så fortfarande. :angel:

Liknande trådar

Tjatter Kvinnans list övergår som bekant inte sällan mannens förstånd. När en av mina vänner trodde, att jag inte skulle våga registrera... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 986
Senast: Dyngpeter
·
Tjatter Jag och sambon åker ner till västsverige i månadsskiftet maj/juni. Vi kommer bo och utgå från Ullared till en början och spendera två... 2 3
Svar
41
· Visningar
1 045
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har tidigare under åren testat normal-formade foamkuddar (Te**ur) men upplevt att de blir osköna och lite ”fel” form. Nu ser jag...
Svar
10
· Visningar
577
Senast: Exile
·
Fritid I sommar ska jag på ett födelsedagsfirande utanför Knivsta och vi kör från Malmö. Firandet börjar redan tidig eftermiddag så vi tänkte...
Svar
4
· Visningar
258
Senast: Masqueradee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka