När är det dags?

Sv: När är det dags?

Min älskade tolvåriga tik börjar bli väldigt stel. Hon är ju så pigg i huvudet och älskar att vara med i familjen, är jag självisk som inte avslutar hennes liv? Det känns som en omöjlighet, men man måste avsluta i tid, men det är så svåååårt, vissa dagar är hon pigg och går glatt med en vända (liten dock) men andra dagar vill hon inte gå utanför tomten, bara lägger sig oavsett hur jag lockar. Hon äter glucosamin sedan i vintras och rimadyl morgon och kväll i början gick det bra men nu vet jag inte längre.....

Tänkte föreslå Glucosamin men ser att du redan ger det. Min hund blev jätte pigg på alla sätt av det.

Jobbigt det där... :cry:

Jo, så är det väl. Det är så jag måste börja tänka. Tack!

Måste bara berätta hur pigg hon har varit hela veckan, inga långa promenader visserligen, men ser så glad ut och busar lite på tomten och äter med god aptit! Det är lite berg och dalbana, det gör det svårt för när hon är i en svacka är ju risken att man går och väntar på att hon ska piggna till igen utan att så sker.
Nej nu får vi njuta av varje dag som hon ser ut att må bra!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 852
Senast: lilstar
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 082
Senast: Roheryn
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 758
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 689

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024