Nån rått kunnig som kan ge mig råd??

T

TiffyToff

Jo det är så att jag ska skaffa råttor :love: jag har läst på i några månader men iallafall så undrar jag om jag kan ha två honor i samma bur utan att dom börjar slåss?? Jag har läst från olika källor och ja dom säger olika :d jag har tänkt att skaffa en fågel bur som man kan dela av buren med ett galler men jag tänkte att jag skulle fråga nån först (Jag kommer få råttor den 19 Okt.) :banana: (Råttorna kommer från samma uppfödare och från samma kull):D

Sv: Nån rått kunnig som kan ge mig råd??

Yes, det går alldeles utmärkt. Själv har jag en flock på 8 honor och en på 4 hanar och alla bor ihop utan problem :p

Vad är det för okunniga källor som påstår att honor inte kan bo ihop? :crazy:

Yes, det går alldeles utmärkt. Själv har jag en flock på 8 honor och en på 4 hanar och alla bor ihop utan problem :p

Vad är det för okunniga källor som påstår att honor inte kan bo ihop? :crazy:

Jag kommer inte riktigt ihåg vart jag såg det men nu vet jag iallafall :)

Jo det är så att jag ska skaffa råttor :love: jag har läst på i några månader men iallafall så undrar jag om jag kan ha två honor i samma bur utan att dom börjar slåss?? Jag har läst från olika källor och ja dom säger olika :d jag har tänkt att skaffa en fågel bur som man kan dela av buren med ett galler men jag tänkte att jag skulle fråga nån först (Jag kommer få råttor den 19 Okt.) :banana: (Råttorna kommer från samma uppfödare och från samma kull):D

Jag hade ett par systrar som bara hatade varann, men normalt sett ska de gå ihop, det är ju flockdjur. Men samtidigt är det individer och visst om man har maximal otur så får man ett par som bara inte är kompatibla. Finns en granntant här som jag bara INTE skulle vilja bo ihop med jag heller.... :eek:

Jag har två st honor som kommer från samma kull och dom bråkar aldrig:) , men det gör däremot mina två hanar :mad:

det var dumt av dom att skriva att det inte går att ha två i samma bur :mad:

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 701
Senast: Enya
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
3 413
Senast: Sel
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar