Namnregler SWB, vilket suffix?

Fenestra

Trådstartare
Tänkte höra om ni vet om man får ha stuterinamnet som suffix? Hittar bara bestämelser om prefix på ASVH´s sida.

Sv: Namnregler SWB, vilket suffix?

Tyckte jag läste i någon annan tråd om att bestämmelserna ändrats så att sutetrinamn som prefix ska bli tillåtet igen? Har dock inte sökt info själv, men någon som vet?

Jag läste det också någonstans. Jag får dock spader om det blir som i Danmark, fy fasen för deras långa hingstnamn...

stog i senaste ridsport att ett förslag om att igen tillåta stuterinamn i namnet har diskuterats men av vad jag förstog av artikeln hade inget beslut tagits

Det finns en duktig uppfödare inom fjordhäst som har suffix. Borde ju funka hos er också. Hästak var ju ett bevis. Vad funderar du på? Nyfiken blir man ju...

Måsteman väl få ha... Tänker på bl.a. Hästak, Källstorp och Team Piaff (TP)

ja surrix får man ha i namnet markebäck MB, eklunda EK, team piaff TP

Men man får innom halvblodsaveln inte ha stuterinamn osv framför namnet men bakom är helt ok...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
512
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 505
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 021
Senast: MML
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 629
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka