Namnhjälp

memma

Trådstartare
Ja, snart ett år efter förlusten av vår förra hund, ser det ut som om vi kommer få hem en hund i veckan. Är än så länge lite hemlig med ras till allt är klart och han är hemma ;)

Men, jag behöver hjälp, vi har superbra namnförslag till tik, men inga till hane. Så nu behöver jag jätte mycket hjälp.

Han är brun och jag har alltid sagt, har jag en brun hund ska den hetaPucko men det känns fel att kalla på Pucko :D sonen på 4 år tyckte dock det var skitkul.

Vill ha ovanligt namn, men som klingar bra i hopa med vår andra hund, Lotus.

So, bring it on :p

Sv: Namnhjälp

Förslag vi har redan är:
Arrak
Vilde
Mascot
Jag gillar Mocca, men kanske mer passande till tik???

Sv: Namnhjälp

Jag är usel på det där med namn, dessutom tar jag alltid (om möjligt) och kallar hunden för något av namnen ur stamtavlenamnet eller så likt som möjligt. Jag tycker det känns rätt att kalla hunden för det som den egentligen heter, men å andra sidan har ju salukis "alltid" namn där man kan göra så också.

Av dina förslag tycker jag mest om Arrak och Mascot. Mocca får mig att tänka på en tik (framförallt eftersom jag redan känner till en salukitik som heter det :D)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 465
Senast: Ragdoll
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 343
Senast: Acto
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 837
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 499
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka