Namngivningskalas? Tips, erfarenheter tack :)!

ako

Trådstartare
Vi skulle vilja ha en liten "välkomst/namngivningsceremoni" för Ludvig, då vi inte tänker låta döpa honom (om han som äldre blir religiös och vill låta döpa sig så är det ju fritt fram för honom att göra det då, av egen övertygelse), men vet inte riktigt hur vi ska arrangera det hela. Hur har ni andra som inte döpt barnen gjort? Annat kalas eller inget alls?

Tack på förhand :)!

Sv: Namngivningskalas? Tips, erfarenheter tack :)!

Vi hade namngivningsfest. Vi lånade ett "folkets hus" svärmor lagade all mat och min pappa var "präst" :rofl: Han fick helt fria händer och gjorde ett fint tal, spelade musik, läste dikter, "döpte" henne och tände ett ljus som hon får behålla. När han namngav henne berättade han om namnen och deras betydelser, dottern har två av sina namn efter min mormor och min farmor som är bortgågna och han berättade lite om dom.

Inte ett öga torrt vill jag lova :)

Vi hade en kompis till maken som fotograf och var väl ca 50 personer totalt :)

Är mkt nöjd!

Sv: Namngivningskalas? Tips, erfarenheter tack :)!

Låter ju jättefint :)! Något sådant skulle jag kunna tänka mig. Lurar mycket på vem som ska hålla ceremonon dock - vi har tyvärr väldigt ont om gamlingar, bara sambons pappa finns kvar i livet :(, men någon lämplig kompis kanske, eller syrran...

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 398
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 320
Senast: QueenLilith
·
Övr. Barn En fråga till er som inte är religiösa/troende. Jag och min sambo är inte religiösa alls. Vi har klurat på det där med dop även om det...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
11 825
Senast: Suspiria
·
Hästhantering Jag har lite problem med min shetlandsponny. Han är sex år gammal, har varit hos mig ett drygt halvår, och har innan dess enbart varit...
Svar
17
· Visningar
2 497
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka