B

Blixtra

Vi sitter och spånar på namn tillslut hör man nästan inte om de låter fina eller inte, så vad tycker ni om:

*Waldemar
*Julius
*Elmer
*Wilmer
*Walfrid
 
Sv: Namn

Är det ngn. Waldemar med där (jag tittar inte på tv så ofta)? Annars känns inte Waldemar så där jättevanligt idag, tror jag!

Det är reklam på radion.
Tror han i reklamen mest kallas Walle.
Om du lyssnar på t.ex rix FM ibland så har du säkert hört reklamen.
Ena gången har han ett rörpostsystem i sin lägenhet, andra ggr så försöker han lista ut vad en rauter är, drömmer sig bort i fantasin att det t.ex skulle kunna vara en slags återupplivningsapparat för läkare el. att det är ett djur som ska ställas i stallet med dom andra djuren.;)
 
Sv: Namn

En del av namnen blir det nog väldigt lätt smeknamn av. Fast det kanske ni inte har något emot?
 
Sv: Namn

Vi sitter och spånar på namn tillslut hör man nästan inte om de låter fina eller inte, så vad tycker ni om:

*Waldemar Fint namn, men för tungt att säga!
*Julius Ovanligt, ligger bra i munnen, lätt att säga! Min favorit!
*Elmer Också för tungt!
*Wilmer X eller? :angel:
*Walfrid Ännu ett tungt!

När jag tänker på namn så här, så tänker jag mig själv, stående på en lekplats och så ska jag ropa på mitt barn. Då ska det vara lätt och snabbt att säga! Barnet ska inte hinna längre bort för att namnet är så långt eller för att det tar lång tid att säga.

Sen tänker jag även på när man sitter med sitt knyte i famnen och gullar. Då ska namnet smekas fram i takt med pussar och kramar!

Så därför är Julius mitt val av dessa! :)

/Timsetim
 
Senast ändrad:
Sv: Namn

Waldemar, då tänker jag på Waldemor eller vad nu han heter i Harry Potter...
 
Sv: Namn

Jag tycker att Julius är fint, men de övriga är.... inte mina favoriter, precis. De låter som gamla farbröder i mina öron!
 
Sv: Namn

*Waldemar = Njäej, får asocciationer till min barndom och en gammal granngubbe... :smirk:
*Julius = Hästnamn för mig :)
*Elmer = Fint! Heter min kusins pojke!
*Wilmer = Jättefint! Funderade vi själva på när sonen föddes :)
*Walfrid = Nej. Känns "för gammalt och tråkigt"
 

Liknande trådar

Fritid Bokade flygbiljetter till Kenya via KLM:s hemsida häromdagen. Min resekompis har en accent både i sitt för och efternamn, men bokningen...
Svar
9
· Visningar
862
Senast: gulakatten
·
Kropp & Själ Hej, jag har länge känt att jag inte trivs med mitt namn Wilmer, jag skulle vilja byta namn till Willy. Willy är inget jag kallats för...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
9 240
Senast: molou
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 049
Senast: MML
·
Övr. Hund Tycker det är väldigt kul att höra hur folk resonerar och tänker när det kommer till att döpa sina hundar. :) så vad heter era, och...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
7 487
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Smaklig munkpeppar
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp