namn hjälp!

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare SomethingCorporate
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 802
S

SomethingCorporate

Den 1 november flyttar denna hem till oss
24028368.jpg

24006604.jpg

Men vad ska han heta!?
Det står still i mitt huvud.

Hade tänkt ut namnet Timo men efter att vi fått träffa honom och se honom känns det inte helt rätt.
Fast kommer vi inte på något bättre kommer det nog bli det.

Så kom med era bästa förslag!

Sv: namn hjälp!

Den 1 november flyttar denna hem till oss
24028368.jpg

24006604.jpg

Men vad ska han heta!?
Det står still i mitt huvud.

Hade tänkt ut namnet Timo men efter att vi fått träffa honom och se honom känns det inte helt rätt.
Fast kommer vi inte på något bättre kommer det nog bli det.

Så kom med era bästa förslag!

jag hade döpt den till Rambo! men va är det för ras??

Har haft en råtta som hette Rambo så det är som redan taget tyvärr.

Det är en American Hariless Terrier.

och till ananya; Ja, det är en naken hund.
Min pojkvän är allergisk så vi började leta efter alternativ som funkar med honom och passar till mig. :)

Ska namnet börja på någon viss bokstav?
Vad heter föräldrarna?
Har aldrig hört talas om rasen förut, men det var ju onekligen ett näpet litet knyte. :D
Jag tyckte att Timo var fint. Annars tycker jag han ser ut som en typisk Tom. :laugh:

Vilken bokstav namnet börjar på spelar ingen roll.
I stamtavlan kommer han heta Johnny Jump Up.
Uppfödaren kallar honom Joppe.
Johnny har vi för många kompisar som heter och Joppe har vi haft en fågel som hette det.
Mamma heter Svea och pappa Dexter.

Rasen är ny i sverige och inte godkänd av skk.
Men det är väl vad många hoppas på, jag är mest bara glad att vi hittat en hund som passar oss :love:

Okej, lite spontana förslag från mig:

Jumbo
Tim
Timo /Timu
Tom
Zlatan
Bobby
Sam
Douglas
Darcy
Jessie
Japp
Jack
Jojje

Naken-Janne? :D
Nä, skämt åt sido... Gimli, Yoshi, Yoda eller Ilo kanske. Äh jag är usel på namn :p Han var verkligen supersöt i allafall :love:

Vilken bokstav namnet börjar på spelar ingen roll.
I stamtavlan kommer han heta Johnny Jump Up.
Uppfödaren kallar honom Joppe.
Johnny har vi för många kompisar som heter och Joppe har vi haft en fågel som hette det.
Mamma heter Svea och pappa Dexter.

Rasen är ny i sverige och inte godkänd av skk.
Men det är väl vad många hoppas på, jag är mest bara glad att vi hittat en hund som passar oss :love:

hur kommer han se ut som vuxen? kommer han ha någon päls alls? tycker det ser ut som lite lite päls på ryggen men ja har kanske fel? Jag har förstått det som att djurallergiker även kan ha problem me liksom huden på djur? Alltså att det inte bara hänger på pälsen? kommer dom likväl som den nakna kinesen ha problem me tänder osv?

Hur som helst e han söt, berätta gärna mer om "rasen"

Aht är helt nakna men finns i en pälsad variant också. Det är närmast fjun dom har och dom är helt otroligt mjuka att klappa på :love: Dom har inte tandproblem som kineserna!

Jag gillade Nudel (från den andra tråden)
Korv får mej att tänka Choritzo (felstavad korvsort)
Bilden får mej att tänka på Rultas (uttalning: rulltass)

googlade på rasen och tycker helt klart den är finast av naken hundarna.

Taggen? ;)

Du har ju redan fått ett litet svar men jag svarar jag också.

Dom föds med lite hår som faller av efter några veckor, som du ser på bilden är bara halva hårig nu.
Om du googlar får du fram bilder på hur vuxna ser ut.

Dom har inga tandproblem och heller inte hudproblem som ganska många kinser kan få.

Vi vet att det inte bara hänger i pälsen, tex tål inte min pojkvän dom nakna sphynx katterna, men han tål kines puffarna.
Han tål en kompis chiuaua ganska bra, medans han inte ens kan gå in huset där en rottweiler bor.
Men vi har provat runt, läst osv.
För det är ju så när det är kvalster och dammallergi med i bilden också är ju en naken betydligt lättare att hålla ren.
Och sen ska ju hunden passa oss till tempramentet också, vilket inte kinserna gör och därför går dom bort osv.

Det är ju en terrier, det säger väl allt ;)
Nä men min erfarenhet än så länge är ju inte så jätte stor.
Men jag träffat 4 vuxna hundar och har älskat allihopas energi, glädje och nyfikenhet.
Det är väl det jag fastnat mest för, och att dom även allihopa har kunnat stanna av också och lägga sig ner och ta det lungt.
Fast än vi nyss busade runt och fast än det vi var främmande på besök.

Det finns en hel del att läsa om du skulle vara intresserad :)

till alla:

Tack för tipsen, många tål att tänkas på.
Dock heter hans mormor Ilo så det blir det inte och eller inte naken-janne, så jobbigt när man ska träna inkallning på offentligplats :rofl:
Korven klingar heller inte så bra tycker jag inte heller Choritzo, lika svårt att säga som att stava :p

Forsätt bomba med namn.
Så kanske jag åtminstone kommer fram till att det jag valde först inte är så dåligt i alla fall

Jag håller med, han passar i det.

Men det är ju våran gamla fågel!
Det funkar som inte, speciellt inte när jag inte gillade fågeln speciellt mycket.. :p

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 153
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant...
2
Svar
20
· Visningar
1 590
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 858
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka