Några rader från en hönsmamma

J

joneya

Nu är vi tillbaka från kliniken och eventuellt fånganfall har inte satt några spår i hovarna :bump: Helt förvånad är jag i och för sig inte då han börjat kännas fräsch igen. Först efter klinikbesöket insåg jag nog att jag allra mest ville åka in för att få ett grönt kort så att jag kan slappna av och bara sätta igång - annars så skulle det, oavsett hur ren han såg ut i mina ögon - ligga och gnaga på mig att han kanske inte är helt ok och att jag skadar honom genom att rida honom. Hönsmamma är vad jag är, eller paranoid - beroende på hur man vill se det :angel:

Anyway, veterinären ville inte ens sätta någon halv grads hälta på honom utan tyckte att han var helt ren och uttryckte sig något i stil med "Jag är glad för dig! Du har en jättefräsch häst som kommer att hålla för det du vill."

Så nu är djurplågande Joneya tillbaka med sin stackars lidande häst från kliniken ;) Inte för att han lider så mycket men han är nog rätt led på människor för nu har vi fått stå ut med en elak spruta (lugnande), tandraspning, böjning, röntgen och en äcklig transport (precis när vi stängde främre dörren innan avfärd fick han panik och skar upp sig lite ovanför ögat på något konstigt sätt och tyckte nog inte att livet var så roligt just då (misstänker att han reagerade på att en heltäckande höpåse som tidigare ägare hade hängt ivägen för fönstret gjorde att han inte kunde se något utanför - så vi tog ner den och sen stod han lugnt.)) Min häst har varit en ängel idag i alla fall - och stort tack till Emindy som ställde upp och skjutsade oss! :bow:
 
Sv: Några rader från en hönsmamma

Ja men, så jätteskönt att höra!! Vad du måste vara överlycklig att han blev helt och totalt friskförklarad :bump: !!!
 
Sv: Några rader från en hönsmamma

Vad skönt att ni kom iväg - och ännu skönare att han var fräsch! Nu är det bara att tuta och köra.

(Hoppas Tuija läser den här tråden förresten... :angel: )
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 456
Senast: Murphy
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 192
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 389
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 785
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp