Något superlätt nybörjar dressyrprogram?

L

lingonsylt

Jag har börjat intressera mig mer och mer för dressyr, är dock en ganska dålig ryttare och en relativt oskolad häst. Någon som har nåt tips på ett väldigt enkelt dressyrprogram som faktiskt varit med i en tävling? Skulle vara kul att se om jag och pållen kunde lära oss lite "riktig" dressyr:)

Sv: Något superlätt nybörjar dressyrprogram?

som PrinceFair skriver så finns alla programmen numera på förbundets hemsida, och oftast är LC det lättaste, men kolla på klubbarna nära dig. Det kan hända att de har lättare program på sina klubbtävlingar, vi brukar ha åtminstone en klass som går i LD för att alla ska kunna vara med.

Du kan även titta på http://www.stallbacken.com

Där finns alla programmen uppritade så att du kan se hur de ska ridas. Själv tycker jag det är går mkt lättare och snabbare att lära mig ett nytt program om jag sett det i uppritad version först.

Lycka till med dressyrandet! :banana:

Tack så mycket =) Ska ta mig en titt. Tror själv också att det är lättare att lära sig dem om man ser dem uppritade..

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
810
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 740
Senast: Pilot
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka