G

goggoman

som har något kul trick man kan lära sin hund.. tänkte få sambons kines o göra lite roliga saker:rofl:
 
Sv: Någon

När jag hade en schäferblandning för två år sedan lärde jag honom en massa roliga saker,

tex:
Give me five - (man håller ena handen emot hunden och hunden gör nästan som "vacker tass", fast istället för att bara ta upp tassen slår hunden tassen emot handflatan)
Dansa - (Man säger kommandot dansa och hunden snurrar runt på stället)
Kram - (Man sträcker ut händerna så lägger hunden upp tassarna på ens axlar eller runt midjan)
Rulla runt - (hunden rular runt)

En jättenyttig övning för att träna hundens lydnad är att be hunden att liga ner,och sen placera ut hundgodis på tassarna på den. Och sen vänta en stund, då ska hunden hela tiden ha ögonkontakt med dig, inte med godiset. Sen när du säger varsågod så får den äta upp godiset. :D
 
Sv: Någon

När jag hade en schäferblandning för två år sedan lärde jag honom en massa roliga saker,

tex:
Give me five - (man håller ena handen emot hunden och hunden gör nästan som "vacker tass", fast istället för att bara ta upp tassen slår hunden tassen emot handflatan)
Dansa - (Man säger kommandot dansa och hunden snurrar runt på stället)
Kram - (Man sträcker ut händerna så lägger hunden upp tassarna på ens axlar eller runt midjan)
Rulla runt - (hunden rular runt)

En jättenyttig övning för att träna hundens lydnad är att be hunden att liga ner,och sen placera ut hundgodis på tassarna på den. Och sen vänta en stund, då ska hunden hela tiden ha ögonkontakt med dig, inte med godiset. Sen när du säger varsågod så får den äta upp godiset. :D


okej... kul.. dansa kan hon, med det andra ska jag pröva!:rofl:
 
Sv: Någon

Buga är ganska sött.
Sätt godisen mellan frambenen och säg buga när hunden böjer ner sig mot den. Jättesött med lilla rumpan i vädret.:D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 071
Senast: linnsan
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
24
· Visningar
1 105
Senast: Vovve
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
12 258
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp