• Avel
  • Trådstartare Trådstartare alex_bratten
  • Startdatum Startdatum
A

alex_bratten

Finns det ingen som har eller vet något om någon avkomma efter Cagancho?? Jag skrev en tråd tidigare men fick inga svar, så jag försöker igen...

Jag har en ettårig valack e Cagancho, modern e Cortez. Han är världens snällaste, även om han så klart är i trotsåldern.. :love: Det skulle vara så roligt att få se bilder av andra Caganchoföl eller bara få veta om det finns någon som har sett en och har en kommentar!!? :bump:

Mvh Alex och Cosmic! :cool:

Känner till fyra..

..tre ettåringar och en alldeles nykläckt.

Gemensam nämnare är att de är snygga! En av ettåringarna visad med 9:a på typ. De två ovisade tror jag skulle få 9:a resp 8:a på typ. Två av dem med goda (8-mässiga) gångarter, den tredje med ngt sämre trav men bra galopp.

Annat jag hört om Cagancho är att han ska lämna mkt gott temperment. Hur hoppförmågan är hos ovan nämnda återstår att se!

Re: Känner till fyra..

Vad roligt att jag fick svar! Min herre fick också nia på typ :) Han är väldigt vacker! :love: Hur går det med minstigen då? Vad är det för möderne på dem? Hur stora tror du de kommer bli? Min bara växer och växer!!! Trodde han skulle bli max 170 cm, men nu tvivlar jag. Han kommer bli en elefant :confused: Tack för svaret, det var jättekul! Lycka till med dem!

Re: Känner till fyra..

Nu är det ju så att internet inte är så stort, och den bedömda fölungen Ftf pratar om är din Knut :D. Ftf var med och tittade på fölvisningen.

Kul att höra att han växer och mår bra, visst har ni en unghäst till? Hur är det med den?

Trassel - som flätade :)

Sv: Någon??!

haha! Ja, världen är liten. Det går jätte bra med båda hästarna, de växer och frodas, just nu är Aramis ngt för fet ;) efter sommarbetet, men det är ju bara gulligt.. Hur går det med din häst? Fortfarande ett matvrak?! Kram!

Sv: Någon??!

Cagancho betäckte ju sina första ston 2002. 2003 föddes 27 st och samma år betäckte han 34 ston så det finns ju inte jättemånga "Cagancho-bebisar".

Såg honom i somras i Falsterbo - gillade honom skarpt!

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
25 465
Senast: Klara
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 415
Senast: Hedinn
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 121
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar