Någon som vet???

Oliwen

Trådstartare
Var i en djuraffär i en annan ort och kollade på kaniner och lite andra djur. Det brukar en liten info lapp om ras,vikt,storlek m.m,som det även fanns här men som ras stod det dvärgkanin och att det var ett samlingsnamn för dvärgkaniner:confused: Går det att ställa ut en kanin som är av denna "ras"? Någon som vet???

Sv: Någon som vet???

dvärgkanin är ett samlingsnamn för 4 raser, hermelin, dvärghare,dvärgvädur och lejonhuvad kanin.

dessa raser går att ställa ut, men då måste dom vara rasrena,ha stamtavla och vara märka i båda öron.

Vet inte om dessa var renrasiga eftersom det inte stod något:Har varit där förut och då stod det dvärgvädur på lapparna:confused:

Kaniner i djuraffärer är ytterst sällan utställningsbara...
De brukar inte säljas med SKAF stamtavla när de kommer från djuraffärer.. Oftaste inte öronmärkta helelr...

Om du vill ha rasren så tycker jag du ska kontakta uppfödare av den tilltänkta rasen..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 405
Senast: valpköpare
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 324
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar