Någon som vet

Evergreen

Trådstartare
vad det är för skillnad på Wintec 500 sadlarna, och Wintec PRO sadlarna?
Är det uppbyggnaden eller bara att PRO har "mocka" på sätet?

Sadelmakaren sa att en Wintec 500 skulle passa min pålla, men jag vill inte ha en sådan dressyr, har hört diverse negativt om den när det gäller sitssammanhang, PRO ska vara bättre.
Men passar en sådan min pålla, även om det var 500 han sa?

På allroundsadelarna är ju 500 djupare i sätet än 2000 (som är i equi-suede) medan på dressyrsadlarna är 500 den grundaste. Jag vågar inte uttala mig om passformen på dressyrsadlarna, på allroundarna ligger de lika på min häst i alla fall. Någon av dressyrsadlarna har väl inbyggd förgjord och annat system för sadelgjorden vill jag minnas, det är väl vad som borde skilja. Den största skillnaden tror jag annars ligger på "ryttarsidan".

Jeg sendte en mail til wintec og frågade, og det var visst stor skilnad på de to modellene. Jeg forstod det som den største skilnaden var rytterens sits, som var bedre i pro-sadeln. Prosadeln har også bedre gjordstropper, som kan flyttes litt for å passe hesten best mulig. Men bommen var ganske rak i begge/båda sadlene.

Gå inn på Wintec sine sider og fråga selv. Du får veldig snabbt svar. :)

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 100
Senast: super
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 646
Senast: Mia_R
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 406
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 239
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka