Någon som sytt egna show kläder inför tävling??

JessicaM

Trådstartare
Är lite nyfiken o se bilder på er som har sytt era egna show kläder, tex piffat upp en skjorta inför tävling ;)

Lägg gärna upp lite bilder :idea:

Sv: Någon som sytt egna show kläder inför tävling??

Själv är jag lite sugen på att göra iordning show skjortor. Men vart kan man läsa om "dresscodes" så att säga?

Vad du "ska" ha på dig beror på vilken klass du tävlar och vilken nivå du ligger på.
Jag kände mig ganska bortkommen med min rutiga skjorta bland alla glittriga slinkys på Nationals :rofl:

Ju högre tävlingsklass, ju mer måste man lägga på kläder, men för att börja tävla räcker det att pilla till något av en vanlig blus. =) Ideer och kreaktivitet behövs.. =)

31522314.jpg

Vad du "ska" ha på dig beror på vilken klass du tävlar och vilken nivå du ligger på.
Jag kände mig ganska bortkommen med min rutiga skjorta bland alla glittriga slinkys på Nationals :rofl:

Hihi

Men vart kan man läsa om allt detta??

Det finns ingen "regelbok" att läsa, utan man får åka och kika på vad folk har på sig och surfa om vad som gäller i USA =)

Vad rider du för klasser?
Vad har din häst för färg?
Vad har du för hårfärg?

Man kan trixa mycket med hur man "smyckar" sina kläder för att till exempel se slankare ut, eller framhäva just det du vill framhäva. En ryttare som är duktig på att hålla händerna väldigt stilla och fint kan till exempel brassa på med armband. En ryttare som sitter snyggt kan ha mycket glitter och silver runt axelpartiet. Blicken dras till sådant som glimmar och glittrar!

bra tips.

Jag tävlar inte alls men tycker det skulle vara roligt att piffa upp skjortor o kavajer inför tävling o se om nån är intresserad..

Nån gång hade jag tänkt tävla men jag kan ju inte så mkt än :/

Om du ska tävla WRAS på D-C nivå så kan du vara lugn... Där tycker jag att de flesta rider i jeans och skjorta utan bling. Men visst är det kul att piffa till sig lite:)

Denna blus har jag knåpat ihop hemma vid köksbordet:

mr_lineup.jpg

Snygg den va! Är nog inte så duktig på o sy en från scratch ännu hehe. Får börja med o piffa upp "vanliga skjortor" :)

Är du nybörjare och just ska börja tävla tycker jag att du kan börja med att bara rida i en vanlig skjorta, antingen en rutig eller en enfärgad. Visst är det kul med bling, men på D- C nivå är det nog vanligast med lite mindre glitter. Vill du absolut glittra så köp paljettband och sy fast på skjortan!

Liknande trådar

Körning Hej, jag Håller på att sy ett kuskförkläde men saknar mönster och har aldrig sett ett irl. Har sytt flera kjolar dock så har utgåt från...
Svar
1
· Visningar
996
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 787
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V