Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3
Jag såg det och jag tyckte att den enda föräldrar som verkade ha en vettig syn på det hela, som satsade på barnet men som inte överdrev allt för mycket, var axel, den svenska multiartisten.
Hon som sjöng håller vid elva års ålder på att utveckla divalater, helt omedveten om det själv. Det var något som kändes fel med den satsningen. Nog för att hon säkert vill sjunga själv, det betvivlar jag inte, men det här med att hålla en sansad nivå, få barnet att ta in och anpassa sig till omgivningen, få barnet att vara barn, inte ta så allvarligt på det hela ifall det rinner ut i sanden av en och annan anledning, det tycker jag saknas. Kan inte sätta fingret på vad riktigt, tycker inte det är fel att då åka till USA om dom tycker det är trevligt, men det var något som saknades av verklighetsförankring.
Pappan till den 20 månaders ungen lämnar jag utan kommentar, (nåja, nästan då), snacka om att pressa barnen att leva upp förälderns drömmar. Är det någon som riskerar att få bakslag på sin satsning så är det nog han.