Någon som ser på Outsiders på tv3

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

tomat

Det handlar om föräldrar som satsar stort på sina barn. Exempelvis låter barnen gå i skola för att lära sig att bli artister, modeller, åker jorden runt för att låta barnen sjunga för sångpedagoger, tränar idrotter med sina små barn...

Vad tycker ni? Ställer man för höga krav på barnen? Eller är det bra att uppmuntra sina barn i tidig ålder?
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

Jag kollade.

Jag tycker att det är ok att satsa helhjärtat på sina barn,så länge det är barnens önskan.
Tjejen som sjöng och det äldre killen verkade verkligen vilja göra det de höll på med.

Däremot den lille killen på 20 månader som skulle spela tennis,fick specialmat,och träna hela tiden tyckte jag var väldigt överdrivet.
Låt barnen vara barn tills de själv vet vad de vill satsa på.
Det kändes inte som något speciellt vanligt liv för en 20 månaders att äta strikt,och dricka proteindrinkar och allt vad det var redan vid så tidig ålder...Undrar hur pappan skulle reagera om lillkillen inte ens ville spela tennis sedan....:crazy:
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

ursäkta röran
men JAG tyckte det var helt överdrivet alltihop
Fatta en 11 åring
veckopendla till amerika :crazy:
vaaaaaaaaa fannnnnnnnnn tjejen är 11 pix :devil:
eller 2 åring som fick special mat
HAllllå en 2 åring:crazy:

antagligen har föräldrarna för lite att göra eller så har dom för mycket pengar.
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

jag såpg på programmet och jag tycker att det är sjukt!

Visst att man ska stötta sina barn, men det får inte gå till överdrivet!!
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

Jag såg det och jag tyckte att den enda föräldrar som verkade ha en vettig syn på det hela, som satsade på barnet men som inte överdrev allt för mycket, var axel, den svenska multiartisten.

Hon som sjöng håller vid elva års ålder på att utveckla divalater, helt omedveten om det själv. Det var något som kändes fel med den satsningen. Nog för att hon säkert vill sjunga själv, det betvivlar jag inte, men det här med att hålla en sansad nivå, få barnet att ta in och anpassa sig till omgivningen, få barnet att vara barn, inte ta så allvarligt på det hela ifall det rinner ut i sanden av en och annan anledning, det tycker jag saknas. Kan inte sätta fingret på vad riktigt, tycker inte det är fel att då åka till USA om dom tycker det är trevligt, men det var något som saknades av verklighetsförankring.

Pappan till den 20 månaders ungen lämnar jag utan kommentar, (nåja, nästan då), snacka om att pressa barnen att leva upp förälderns drömmar. Är det någon som riskerar att få bakslag på sin satsning så är det nog han.
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

För det första går det på 5:an :p Det beror väl på om barnet vill det själv. Om jag verkligen skulle vilja bli artist så skulle jag bli glad om mina föräldrar ville satsa så på mig! Men det där med 2 åringen tyckte ja va lite överdrivet........ Han har ju inte bestämt själv än vad han vill göra..
 
Sv: Någon som ser på Outsiders på tv3

Japp, såg de programmet och blev rätt irriterad :devil: mest på föräldrarna till den elvaåriga tjejen, känndes som om det var föräldrarnas val att hon skulle bli stjärna!!?? Nog för att hon verkade uppskatta glamouren men endå... tyckte dom drev frågan lite väl hårt. Förmodligen har dom för mkt pengar och för lite att göra eller nåt. Den lille killen som spelade tennis förvånade mig oxå, han verkade iof tycka att det var kul, men pappan var väl i det närmaste besatt:eek: Däremot den killen som höll på med teater o modelljobb där verkade det som om det var han själv som drev på och föräldrarna som stöttade, känndes mycket sundare och bättre! De andra barnen tyckte jag faktiskt riktigt synd om...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 026
Senast: Zewz
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 290
Senast: _Taggis_
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 205
Senast: TinyWiny
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Jämställt förhållande
  • Inspo: dela FL

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp