Någon som kommer i håg planschen..

movi

Trådstartare
med alla hundraser på? Satt ofta i väntrummen hos veterinären.

Man satt där och spanade in alla hundraser, och tyckte det var många raser.

Nån som har en aning om hur många raser det var på den?

Tanken slog mig idag, har långtråkigt:D, att det finns otroligt många nya raser som man knappt känner igen, och som kommit dom senaste åren.

Annat var det på 80-talet när jag startade min hundkarriär:angel: schäfer, golden, cocker...:p ja kanske nån mer förstås.

Hur många godkända SKK-raser finns det nu idag?

Sv: Någon som kommer i håg planschen..

Minns den som igår. Satt och pluggade den när jag följde med familjens hundar till veterinären och dreglade över ffa vinthundarna och..tja - de flesta raser egentligen :D

Av SKK godkända raser finns det väl 310 stycken idag, men hur många det var på planschen vet jag inte :p

Sv: Någon som kommer i håg planschen..

VIsst mins jag planschen! På den tiden kunde man alla raser, det var då det ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 838
Senast: Calmiche
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 967
Senast: Imna
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 116
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 732
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?