Någon som känner igen detta islandsträns?

D

diny

Var och hjälpte till på en tävling idag och såg ett underbart träns. Det var köpt på en mässa och hon som hade det kom inte ihåg från vilket företag eller vilket märke. De var ett hästhuvud "tryckt" i själva lädret. Passade på att foto och tänkte höra på buke om någon kände igen det.

trans.jpg

Sv: Någon som känner igen detta islandsträns?

På h**ks finns ett liknande, fast utan pannband och de är inte rundsytt, de är nog inte det du söker, men de är liknande ;)

Det måste inte vara rundsytt men med smala remmar och mässingsdetaljer.

Får man fråga vem hästen är?

Det finns ett liknande på hööks.. min kompis har ett sånt därifrån..

Det på hööks har väl visst pannband (och nosrem) med mässingnitar,
tror att det där är ett sånt, det kostar 349:- iaf, riktigt billigt!

Funderar på att köpa ett själv att ha som extra träns :)

Kommer faktiskt inte ihåg vem hästen var tyvärr (Borde kanske eftersom jag var veterinärassistent vid besiktningen ;) ).

Vill ha ett träns med lite mer kvalite och har genom åren blivit lite allergisk mot Hööks (tyvärr många dåliga erfarenheter).

Senast ändrad av en moderator:

hehe okej... :D du vet inte ryttaren?

Det var en ganska ung tjej. Hjälper det :rofl: ?

hehe hm kanske... hehe nä men tycker jag känner igen hästen... sorry om jag föratör din tråd.. hehe.. men hm sista frågan då.. vart va tävlingen nån stans..? vilken klubb?..

Jag har ett sånt och en tjej i stallet har också ett.
Mitt fick jag av en kompis som sålt sin häst. Det är bara nosgrimman som är rundsydd, själva sidostyckena är "vanliga".
Kvallan på just dessa (om de nu är samma) är nog inte så hög eftersom de kostade under 200..

Mitt är undanlagt, men jag skulle kunna kolla efter hästen i lädret och även fråga den andra tjejen..

Álfdís skrev:
vart va tävlingen nån stans..? vilken klubb?..
Den var uppe i Orsa på Stenbjars egna privat bana (ska lägga ut resultatlistan på deras hemsida så du kan ju alltid gå igenom den och se om du ser något bekant namn :D ). Helt perfekt att ha en bana vid stallet + 2 paddockar.

Jag kände aldrig på det men är det samma så verkar skenet bedra för det såg ut att vara av hyffsad kvalite. Man såg loggan för företaget längst ut på änden "flärpen" på nackbandet. Kommer inte ihåg om det var på både huvudlaget och nosgrimman eller bara på ena

Ja, min mamma har ett liknande träns som hon köpte på Hööks i Kungens kurva. Det tränset har hon mest när det är tävling eller när lilla Brúdagumman ska vara fin.
:) :)

Många i stallet har sådant där träns - kan kolla med dem.

Var märket tryckt i lädret eller var det ett märke i metall? Kieffer har ett hästhuvud på sina träns....
Är det strass? Annars har/hade Glirna shoppen ett snyggt strass träns!

Tyckte det var snyggt eftersom det var lite mellanrum mellan mässings "pluttarna". Märket var tryckt i själva lädret och jag försökte få med det på kort men det syntes inte på något av dom.

Tittade närmare på de andra korten och både huvudlaget och nosgrimman var rundsytt.

Fundera på att köpa ett träns från Top reiters med smala remmar från agersta men tyckte det jag såg på tävlingen var lite snyggare.
trans_islandsk.jpg

Glömde att säga att det ska vara till hästen på min bild och då hon har solblekt man så passar hon bra med mässingsdetaljer.

Det er et"Red Line" Lagune hodelag.hodelagsrem og neserem kjøpes hver for seg.ca pris 500,- totalt.Fås iallefall i norge på
www.Eldonor.no

:banana: Tackar så hemsk mkt för hjälpen. :banana:

Hon hade nog tagit bort pannbandet för det såg ut att vara exakt samma. Ska vänta tills efter SM innan jag köper något för man vet aldrig vad man kan hitta där :D .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Lavinia
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 493
Senast: Ragdoll
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 109
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30