Sv: Någon som kan tyska?! (utställningskritiklappar)
Den vovven är ju gudomlig!! Otroligt snygg nacke, ser ut att hunna accelerera from noll till 70 på en sekund ungefär för att sätta av efter en hare, snygging

Jäklar det är ju inte lite hundar det!! Jag kan tänka mig att "personkemi" i ringen är otroligt viktig, domaren vet säkert mer än väl vem som ställer ut vilka hundar, nån kanske inte placerar hund A bra, oavsett hur rastypisk den är, för att den inte gillar kenneln den hunden kommer ifrån etc Det är ju trots allt ingen vanlig Svensson som dömer utan någon som lever på det här antar jag.
Jag är faktiskt riktigt fascinerad av snygga vinthundar, deras energi och otroligt trimmade kroppar tilltalar, och sen har just Saluki och Afghan något otroligt kungligt över sig, överlägsenhet av något slag.
Det är dock smått ledsamt många gånger när man är på utställning, för jag ser ofta hundar som är omusklade, vissa är tjocka, vissa äter dåligt, många ser "döda" ut i blicken eller ser stenkorkade ut... Utöver det finns det många som är så märkligt byggda rent exteriört att det känns konstigt att tänka att de öht är av samma ras som mina damer...
Hahahahaha Gud vad jag skrattade när jag fick den bilden i huvudet

Fick nån tecknad serie i skallen på en sån där gammal hund med kohöfter och rygg likt en gammal fölmärr med svankrygg som blivit inriden på tok för tidigt.
Att jag strävar efter att lära mig mer är helt korrekt. Dessutom är jag otroligt kritisk både i min syn på mig själv och mina kunskaper, samt till mina hundar. Det är även därför jag mer än gärna blir vän med "halva världen" och kan stå och prata i en timme med någon hundmänniska "vem som helst" som jag råkar springa in i på stan. Det är helt otroligt hur mycket man kan lära sig genom att prata med andra, mycket sådant som inte går att läsa sig till i böcker eftersom de sällan berättar om erfarenheter hit och dit osv.
Där håller med dig, är själv som en tvättsvamp när det gäller information och erfarenheter, blir så himla förvånad när folk påstår sig brinna för någonting men sen inte har minsta intresse av att få nya perspektiv och fakta kring det de påstår sig älska. Nej usch, då blir det lite stenåldern över det hela.
Ja eftersom du är bra på foto så kanske film vore något för dig det med och iom att det är fart i din ras så vore det ännu mer intressant! Jag funderar själv på att skaffa ny kamera, men det är inte såå högt prioriterat ännu, har ju en som fungerar rätt bra från förra seklet ungefär