någon som kan hjälpa mej??

S

shorty

jo de e så här att jag vill så gärna köpa en egen häst:) eventuellt ta hem en på foder!

Men jag har ej något körkort och känner ingen som skulle kunna köra en transport!:(

hur ska jag göra då?:confused: kan man hyra nån som kör?? typ nått bolag eller nått sånt?? och i så fall vilka är det som är bra?? ja bor i stockholm!

(vet ej om jag laggt den här tråden rätt? vet ine vart ja annars ska lägga den:confused:)

Sv: någon som kan hjälpa mej??

Helt spontant känner jag att få hem hästen är väl det minsta bekymret...

Men vad händer på lördagskvällen /natten när Brunte plötsligt måste köras i ilfart till djursjukhuset för att klara livhanken?

Vill inte verka negativ men det är för mig ett måste att ha körkort eller iaf någon i min närhet som kan ställa upp om det krisar sig.

Hoppas du kan komma på en lösning!

Mvh "Blomskan"

Det är inget måste med varken körkort eller bil för att ha häst. Det finns firmor som bara livnär sig på att transportera hästar så där kan du beställa transport av hästen. I t ex Ridsport finns många annonser från dessa.
Om hästen blir akut sjuk och måste till klinik/sjukhus för att klara livhanken då är det troligen ändå bättre att ta Djurambulansen för den tranporten.

*Nyfiken*
Finns det djurambulans i Stockholm?
Vet att det finns i Skåne, tror Helsingborg var först i landet?
Rätta mig om jag har fel..

Kände mig så elak med mitt förra inlägg och satt och tänkte i bilen på väg till jobbet i morse.
Är det inget alternativ att bli medryttare? :)

ofta så kan man komma överens om att den som säljer/lämnar sin häst på foder hjälper till med transporten mot ersättning, alltid trevligt att se var hästen ska stå ;)

annars är det ju som Masse skriver att firmor som transporterar hästar finns det många av.

blir hästen sjuk så kan man ringa hem veterinären, behövs klinikbesök så brukar det gå att ordna på antingen ena eller andra sättet ;) dom flesta försäkringsbolagen har en veterinär jourtelefon och kan hjälpa till för att tala om vart man vänder sig (om tex. djurambulans behövs och vart man ringer) samt telefon rådgivning

tack för alla bra svar :)

och blomskan ja tycker inte du var elak i ditt inlägg utan det är sånt som är viktigt att tänka på:bow:

Jag vet oxå att det finns djurambulans och så om hästen blir akutsjuk självklart ska jag kolla upp allt sånt och mycket mer ;) innan jag bestämmer mej för att köpa! :)

jag vill bara ha så mycket information ja bara kan om allt eftersom det isåfall kommer bli min första egna häst!

har varit medryttare men känner att jag vill ha en egen nu:p hehe

Finns det ingen i stallet du ska flytta till med körkort och släp som kan hjälpa dig? Så fixade jag det innan jag vågade mig på att köra totto själv :D

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 409
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 765
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka