Någon som har en Honda CRV...

I

Idka

... och vill dela med sig lite åsikter och erfarenheter om den?

Är lite inne på att byta ut min Landrover Freelander mot en Honda CRV, men eftersom min Landrover har krånglat lite vill jag verkligen få tag i en rejäl, fungerande bil nu med bra kvalite.

Jag kör mestades landsväg och med transport, på b-körkort.

Ni som har en CRV eller har haft, vore jättegulligt om ni berättar lite om vad ni tycker om den! :bow:

Sv: Någon som har en Honda CRV...

Jag körde två sånna splitter nya på jobbet :) Knaooon trevliga!

Colombia_Girl skrev:
Jag körde två sånna splitter nya på jobbet :) Knaooon trevliga!

Jamen visst ja, det gör du ju! :idea: Tell me more... Har inte ni en lite äldre oxå?

Nope det är en raw4 03a.. ¨

om man jämför Raw4an och CBR så får CBR 10poäng! Den är mycket mer stabil samt högre (man sitter högre i bilen)... är vad jag kan komma på nu..

Jag har en Honda CRV, 99:a, som jag köpte begagnad för knappt ett år sedan. Jag har kört ca 3000 mil med den hittills och är så här långt supernöjd. Bra dragbil om man klarar sig med 1500 kg oavsett B- eller E-kort. Tar sig fram på vinterväg och grusväg i tjällossning med släp utan problem.

Lättkörd, bekväm att åka i, stabil, men lite vindkänslig när det blåser rejält och man kör fort, men det gäller nog de flesta stadsjeepar. En annan nackdel är att den är bullrig i motorvägsfart, mycket däckljud, men jag tror att de nya är bättre.

Drar ca 0,95 l/mil i blandad körning, ca 0,8 på landsväg och ca 1,0 med släp (enaxlat 1300 kg). Många praktiska detaljer, t.ex. att man kan öppna bara glaset i bakrutan och då uppåt --> man kan komma åt bagaget någorlunda även med släp, vilket kan vara knepigt med t.ex. RAV4.

I de biltester jag läste innan jag köpte bilen fick CRV och RAV4 bra kritik och högst totalbetyg medan Freelander fick rätt dålig kritik. Fråga om du vill veta mer.

Tack för infon Maran! :bow:

Väntar på att återförsäljaren ska höra av sig med ett inbytespris på min bil... väntar mig inget höjdarpris direkt!

Jag är lite kluven, tycker Freelandern är tuffare och snyggare, men inser att jag måste ha en bil i bättre kvalite som inte strular...
Men blir det byte så blir det en cr-v, helt klart.

Har en kompis som har en sån som hittills verkar väldigt nöjd.
De problem jag vet att hon har haft är att fönstret hakat sig en gång så hon var tvungen att åka in på verkstad, sen pajjade larmet ganska fort.
Men i övrigt tror jag hon är nöjd med bilen.
Bensinsnål.
Dåligt tycker jag att den bara får dra 1500 oavsett körkort, tom min gammelvolvo får dra med.
Sen tycker jag den är väldigt bullrig att köra.
Jag tror att hennes är ca 2 år gammal eller något sånt.

Liknande trådar

Fordon Hej Buke, jag vänder mig hit då det brukar finnas så mycket kunskap utöver hästeriet. Det har börjat lysa en röd varningslampa i min...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 641
Senast: Blyger
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 300
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka